Lær javascript super nemt

Tags:    javascript programmering nybegynder begynder

Hej allesammen

Jeg ville lige dele et site med alle jer udviklere som ønsker at lære javascript på en nem og intuitiv måde. Sitet hedder CodeCademy, og fordelen er at du ikke behøver sidde og sætte dig ind i en javascript IDE samt at du kan begynde at lære med det samme. Måden det fungerer på, er at du bliver stillet nogle simple spørgsmål, som du skal løse ad hoc, ved hjælp af en online editor på deres site.

Jeg syntes at det er en rigtig intuitiv samt pædagogisk måde de gør det på, da man kan samle point sammen, jo bedre man bliver (hvad du kan bruge dem til ved jeg ikke helt :P), så har du lyst til at lære javascript, så tag et kig på http://www.codecademy.com/.

Lige til sidst må i gerne lægge en kommentar til hvad i syntes om denne måde at lære på, samt hvad i syntes om siden i sin helhed. Derudover må i selvfølgelig gerne komme med alternativer til steder der opfordrer til læring af programmeringssprog, på en anderledes måde.



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 12:10 af Bruger #4487
Fantastisk side!! Dejlig nemt, da man kan skrive sin kode direkte på siden. Opgaverne er godt forklaret, og der bliver også repeteret en gang i mellem.

EDIT:
Af en eller anden grund, synes de, at der skal semikolon efter } i en if/else, while osv., selvom deres egen editor laver et advarselstegn udfor.



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 18:37 af Bruger #10410
ELSKER sådan noget her! Interaktive metoder for at lære ting. Meget nemmere, sjovere end bare at læse. Plus at man får det trænet med det samme.

Får mig til at tænke på dette spil, som har samme formål med at undervise at kode, mindes det er javascript også. Kan ikke helt huske det.
http://primerlabs.com/codehero



Det er en fed side. :-)
Dejligt, hvis man ikke lige gider at åbne sin editor. :-P
Dog synes jeg, at der er for lidt tutorials, for jeg er allerede færdig. :-D



Indlæg senest redigeret d. 29.02.2012 00:07 af Bruger #15853
Det er en fed side. :-)
Dejligt, hvis man ikke lige gider at åbne sin editor. :-P
Dog synes jeg, at der er for lidt tutorials, for jeg er allerede færdig. :-D


Men der er da alligevel en god del hvis man gå under "courses". Det er lækkert at de har smidt udfordringer derind



Du kan faktisk være med til at lave courses har jeg fundet ud af. Har dog ikke prøvet dette :)



t