Multifunktionel knap?

Tags:    knap if statement c# fejl

<< < 12 > >>

Hej alle sammen.

Jeg er igang med C# projekt i visual studio og har et spørgsmål. Jeg skal bruge en ''if-statement'', for at når jeg trykker på en af knapperne (1,2,3,4,5,6) så skal der komme en sodavand, nr. 1 er en cola, nr 2 er en fanta. Jeg vil have at når jeg trykker på nr 2 og trykker KØB så skal der poppe en fanta op, jeg ved godt hvordan jeg får billedet til at poppe op, men jeg vil have at jeg kan få forskellige billeder til at poppe op efter det tal jeg trykker på. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal bruge ''if-statement'', du kan se min kodning nederst (tak på forhånd) :)

Jeg får konstant denne fejlkode:

Cannot implicitly convert type 'bool' to 'System.EventHandler'



KODE:



using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication5
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{

}


private void label1_Click(object sender, EventArgs e)
{

}

private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{

}

private void button1_Click_1(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("20");
}

private void button6_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("20");
}

private void button7_Click(object sender, EventArgs e)
{



if (button1.Click += true)

{


}

}
}
}


På forhånd tak!




16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil anbefale dig at lave noget objektorienteret udvikling. Dvs. Lave et sodavands objekt, samt en "currentSodavand" variabel, når du trykker på "1" sætter du "currentSodavand" til en fanta osv. Når du så trykker på "køb" se du hvad der er i din "currentSodavand"



Mens du venter på svar, så prøv at kigge i object-explorer måske søge på 'Button' eller kigge et sted i window.forms-biblioteket .. eller select 'Button' og pres F1. Hvad for en Idé sidder du med? MS Studio Express?

Men, det er måske ramt ved siden af problemet.

Lav en variabel tmpImage og brug det navn i pop-up funktionen. I hver event kan du så sætte tmpImage= det billed der er knyttet til knappen. Én af eventene skal så eksekveres før pop-up'en eksekveres .. eller osse kan du i starten sætte tmpImage='et default billede'

sæt koden i Quote .. så er den meget nemmere at læse.

du kan måske lave en funktion: Pop(Image but_img){//makebut_img pop up}
Så kan du kalde funktionen i button-up eventen (hvor du skal ha en ref til det billede du skal bruge)



Indlæg senest redigeret d. 03.03.2012 19:20 af Bruger #17086
Vi starter lige med, at proppe din kode ind i en udvikleren.dk kodeboks. Så er det nemmere at læse:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvorfor vil du lave en if der? Du fanger allerede alle tryk på knapperne i dine buttonx_Click events. I de metoder kan du lave alt det du vil.



Altså det ligger sådan at jeg har knapperne 1,2,3,4,5,6 samt en knap med teksten KØB. Det er jeg vil have den til er at ved at jeg trykker på 1 og derefter KØB, popper et billede af en cola frem, efterfølgende vil jeg kunne trykke på 2 og så KØB igen, og der kommer en fanta ud. Det er princippet i at kunne bruge KØB knappen til flere forskellige billeder ved brug af knapperne.

Jeg ligger inde med Microsoft Visual Studio 2010.



God ide, ingen tvivl. Kan du anbefale nogle links hvorpå jeg kan læse sammenhænge mellem de koder jeg kommer til at skrive? og hvordan ville du sætte nummer 2 hvis det skulle være en cola?


Mvh Jesper



Jesah,
Du må være ny i C#, hvis ikke du ser lyset i mit forslag .. eller osse forstår jeg ikke noget.


Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Der er 1000 måder at lave noget med samme resultat.
Det er ikke god praksis med en public var som tmpImage, men jeg tror ikke i øjeblikket at du har 'råd' til mere

//edit//
Har du overvejet 'problemerne' med at eksekvere en form som 'læser' i et web-miljø? .. Det lyder som om 'brugeren' henter en .html og så går i gang med at købe?



Indlæg senest redigeret d. 04.03.2012 11:03 af Bruger #17086
Jeg siger tusind tak for dit udkast af en eventuel kodning. Jeg er desværre lige født i C# så forstår intet og derfor kommet til udvikleren for at søge vejledning, samt hjælp til min ide. Jeg vil prøve at afvikle din kode iforhold til min oprindelige kode. Jeg forstår mig ikke på hvordan KØB knappen kan kende forskel på de andre knapper og så eksekvere forskellige billeder. Jeg opfattede det som at man kun kunne anbringe et billede iform af en picturebox.



Hej Jesah

Du kunne gøre noget i denne stil.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 





Hey jeg har nu prøvet at kunne kode mig igennem, dit forslag Carsten Troelsgaard.


Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Jeg forstår mig dog ikke på denne pop up funktion som jeg tidligere har lavet???. Jeg kan ikke få systemet til at køre uden diverse fejl konstant opstår som "The type or namespace name 'function' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)" Kan heller ikke få tmpImg til at fungere korrekte ligemeget hvordan jeg ændre på kodningen, så hænger lidt fast, håber nogen kan hjælpe.





Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 23:23 af Bruger #17104
Du mangler return type i din funktion også hedder det ikke function men du skal bruge en access modifier så som public, private, protected osv.

Siden du ikke returnere noget er det void -
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 09:23 af Bruger #15754
<< < 12 > >>
t