Multifunktionel knap?

Tags:    knap if statement c# fejl

<< < 12 > >>

Hej alle sammen.

Jeg er igang med C# projekt i visual studio og har et spørgsmål. Jeg skal bruge en ''if-statement'', for at når jeg trykker på en af knapperne (1,2,3,4,5,6) så skal der komme en sodavand, nr. 1 er en cola, nr 2 er en fanta. Jeg vil have at når jeg trykker på nr 2 og trykker KØB så skal der poppe en fanta op, jeg ved godt hvordan jeg får billedet til at poppe op, men jeg vil have at jeg kan få forskellige billeder til at poppe op efter det tal jeg trykker på. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal bruge ''if-statement'', du kan se min kodning nederst (tak på forhånd) :)

Jeg får konstant denne fejlkode:

Cannot implicitly convert type 'bool' to 'System.EventHandler'



KODE:



using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication5
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{

}


private void label1_Click(object sender, EventArgs e)
{

}

private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{

}

private void button1_Click_1(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("10");
}

private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("20");
}

private void button6_Click(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = ("20");
}

private void button7_Click(object sender, EventArgs e)
{



if (button1.Click += true)

{


}

}
}
}


På forhånd tak!




16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jesah,

Kan du ikke poste den brugbare pop-up kode?

Jeg kan se at du ikke forstår koden.
Ud over en system-afhængig redraw() omkring cursoren når du flytter på den, så springer kode-læsningen ned til de kodelinjer der er knyttet til den knap du rykker på, hvis ikke bare den venter. fx:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Efter du har startet programmet og det har læst de øverste linjer, venter det på det event-drevne input. Når du klikker bliver textBox1.Text fyldt med værdien "20".

Den funktion jeg har skrevet har samme struktur som funktionen ovenfor: 'private' må du lige læse dig til, 'void' (=ingenting) fortæller, at der bliver 'gjort noget' inden i, men at funktionen ikke leverer noget i return. Den funktion jeg skrev burde starte sådan:

void Pop(string input)
{

}// end pop


Begge 'string' er det man kalder eksplicit typing .. programmet kan ikke være i tvivl om, hvad der går ind, og hvad der kommer ud.
Pop-funktionen kan du kalde i kode med
pop("kola");
.. og så vil strengen "kola" være tilgængelig inde i funktionen
Man erklærer en variabel : (bemærk ingen paranteser)
string sodavand; //eller:
string sodavand="kola";

tmpImage er en 'public' variabel som er synlig for al din kode .. fordi den er erklæret øverst oppe, udenfor alle funktioerne

void Pop(string input)
{
tmpImage=input;
}// end pop


Kunne osse være: (say input = "cola.jpg")
string path="C:/minApp/resources/" // erklæret i toppen fordi du allerede kender værdien ved start. Bemærk at funktionen er string og ikke void

string Pop(input)
{
return path & input
}//end string Pop

Nu skal du bruge en string variable til at gribe indholdet når du kalder den:

string fType;
fType=Pop("kola");// fType er nu ="C:/minApp/resources/cola.jpg"

Det er iøvrigt ligegyldigt, hvor du erklærer en variable .. bare den er uden for de funktioner du bygger. Du kan osse erklære variabler indenfor, og så har den et andet 'scoop'.
.. det blev vist en rodet 'tutorial'
Jesah, det er noget meget grundlæggende du ikke har fod på.



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 09:43 af Bruger #17086
Okay, jeg vil prøve at finde forståelse for din kodning du kan nu se hvor langt jeg er kommet her:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Jeg har dog følgende spørgsmål:


Når jeg angiver en stil for et billede, er det så nok bare at indtaste stien eller er der en bestemt metode hvorpå du indtaster en bestem sti til et billede?

I form af den kode jeg har her mener den følgende fejl:

The variable 'tmpImage' is declared but never used

og

The name 'tmpImage' does not exist in the current context

Kan ikke rigtig se fejlen i kodningen da alt burde være difineret?



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 16:25 af Bruger #17104
prøv lige at sætte tmpImage oven over public Form1() og se om fejlen forsvinder (mht 'The name 'tmpImage' does not exist in the current context')

string tmpImage;
public Form1()
{

Du fortalte at du vidste, hvordan du får et billede til at poppe op ... har du den kode.






Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 16:37 af Bruger #17086
Jeg har set via denne video: http://www.youtube.com/watch?v=ls5NT4tGQTE

Der indsætter han et billede i en picturebox og går ind under properties og gør den "false" så den ikke er synlig.

Derefter skriver han for funktion =

picturebox.Visibel = true;

Når han så trykker på knappen bliver den synlig, det er den "pop" funktion jeg kender til.

Angående fejlene, så er alt i orden, dog popper der intet billede op når jeg trykker på knappen, da jeg har ikke styr på, hvordan jeg bruger "pop" funktionen.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Jeg undskylder for den unødvendige frustration mine problemer kan give, det ligger sådan at jeg skal til eksame i C# og har haft en lære som ja....resten af historien giver vel sig selv.



Mvh Jesah







Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 19:36 af Bruger #17104
Jeg tror ikke på at du er blevet undervist. Anyway, så havde jeg besluttet at fortælle dig, at jeg slet ikke er god nok lærer til at få dig hverken til at forstå eller lave.

Held og lykke



Du kunne jo blot hjælpe mig med at lave dette produkt. Så jeg har noget færdiglavet jeg kan se tilbage på, og reflektere over så jeg kan finde forståelse. DEt eneste jeg ønsker er hjælp.



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2012 20:15 af Bruger #17104
<< < 12 > >>
t