Bedømmelse af webshop

Tags:    feedback design

<< < 12 > >>
Så er jeg lidt aktiv herinde igen - skal nok dele lidt viden med folket :) Men vil lige i starten have lidt feedback på nogle sider jeg har.

Første side er http://Tekanden.com

Vil gerne høre hvad der er godt / skidt ved designet.. Synes ligesom der er noget galt med det men kan ikke rigtig sætte fingeren på det. Det skal være brugervenligt, men som sagt ... er et eller andet galt. Hvad siger i?

PS: Lad vær med at spamme shoppen med bestillinger, gå kun til kurven ved en eventuel test.

Den anden side opretter jeg et nyt emne med senere :)



15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvad er fejlen?

Opdatering:
Ah! nu tror jeg at jeg ved hvilken fejl du taler om - hvis det var den hvor footer var forskudt så var jeg i gang med at ændre i den fil :D



Indlæg senest redigeret d. 09.03.2012 14:12 af Bruger #11875
Jeg synes ikke designet er konsistent nok.

Der bliver brugt alt for mange stil-arten og virker desværre mere forvirrende end hvad godt er.



Kan du specificere lidt mere hvad der kan gøres for at gøre det hele mere overskueligt?



Synes der er for meget hvidt, det hele flyder sådan lidt ud, kan du ikke sætte en lidt mere mørk baggrund ind, lidt grå måske, så du får skabt en gulvtæppe-effekt? Der er tre fire cm ude i begge sider, hvor der ikke står noget, lad den farve være forskellig fra det i midten, hvor der står noget, så det hele ikke flyder ud i et :)
Ellers ser det helt fint ud !



Indlæg senest redigeret d. 07.03.2012 17:39 af Bruger #16945
Fold kodeboks ind/udKode 

Yep, den er grafisk kedelig.

... kaffekoppen er herlig

Tag en jutesæk med te, vælt noget ud og tag så et lækkert billede og brug det som baggrund. Vi vil MÆRKE naturen

Jeg føler selv at jeg får en dejlig dukkert på min forside:
www.troelsgaard.net ... og så er det heldigvis ët jeg har taget selv. Og nu du er der, så lav et brugernavn, log in .. og nyd stilheden et øjeblik.

Det var måske en urimelig detour, fordi du dårligt har en chance for at exercere sådan en minimalisme. Men, det er nok din udfordring, at reducere udtrykket af alle de små informationer du nødvendigvis skal have præsenteret til noget visuelt samlende eller sammenhængende.
Jeg har det op til den tørre plet med overfyldte hjemmesider. Dit emne er absolut formildende omstændigheder, og jeg vil slet ikke afvise,at 'noget' kan og andet kan bare ikke lade sig gøre. Så du har måske fået det bedste ud af situationen

Til din oplysning reagerer jeg på 5 sekunders indtryk.




Tror det vi leder efter er nogle borders. Som Jacob sagde, så flyder alting ud i noget hvidt.. Det bliver kedeligt og uoverskueligt. Sæt en mørkere baggrund og nogle borders, så tror jeg den er fin.

Udover det, så kan jeg godt lide den :)



Jeg takker mange gange for jeres feedback. Vil se hvad jeg kan finde på og få lavet nogle ændringer stille og roligt i løbet af de næste par uger (vil ikke skifte for meget rundt, så kunderne ikke kan finde tingene længere)



Kim,

Jeg ved ikke om du kommer til at læse dette, men jeg kan ikke dy mig for et forslag som måske kan blive lidt svært at lave. Det handler om at få 'full bang for the buck' med den herlige stribe af tekopper.
Det vil kræve at du bruger scripts af en sort.
Forestil dig at musen går ind i feltet med tekopperne: Feltet bliver nu en forstørret stribe tværs over skærmen, hvor mouse-wheel kan trille dem venstre/højre.
Jeg er ikke sikker på om det kan gøres ordentligt, men jeg vil godt være med til at forsøge, hvis idéen siger dig noget.

Carsten



Hmm-- lyder ikke dumt :D Skal lige se om det vil passe ind med de design ændringer jeg er i gang med at lave. Skulle gerne blive mere simpelt og meget pænere farver :)



<< < 12 > >>
t