.NET Remoting vs. Web service

Tags:    webservices wcf

<< < 12 > >>
Hej udviklere !

Jeg er igang med 3. semester eksamen og jeg har nu lavet 7 powerpoints.
Jeg mangler nu kun 2 og det er de to emner, som jeg har sværest ved.

Det der er problemet er dårlig undervisning, men det lider skolen desværre meget under. De to emner er Distribueret programmering, specielt WCF og .NET remoting og Distribueret programmering, specielt WCF og Web services.

Jeg har svært ved at skelne mellem de to og jeg har forsøgt at finde nogle eksempler på det - Uden held. Min lærer er blevet fyrret og ham som er stedfortræder læser op på det her i weekenden (fordi at han ikke kender til det) . Håber i vil svare på mit spørgsmål hurtigst muligt og gavne mig til en god karakter :)

På forhånd tak !



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2012 14:46 af Bruger #13544
16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes at den illustrerer meget godt , hvordan man bruger .NET Remoting.

Jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen med det sidste. For mig ser det du har skrevet meget rodet ud. Jeg håber ikke at du programmerer på samme måde ;)



Ok Thomas. Du har sikkert ret med hensyn til at formidle et klart budskab.

Det jeg synes dit eksempel mangler er, at betragte klienten som en fremmed maskine på nettet. Den kan jo ikke lige lave et copy på serveren og paste hos sig selv.

Så lader vi den lige stå der, så der ikke bliver nogen forvirring.



Carsten, man definerer jo i Config-filen hvor den DLL fil er henne, så vidt jeg har forstået :)



Carsten, man definerer jo i Config-filen hvor den DLL fil er henne, så vidt jeg har forstået :)


Du mener Client-Config?
Men, det kan du da stadigvæk kun gøre når du allerede kender demo.dll .. altså, véd at der er en demo.dll på en bestemt adresse/server ude på nettet. Eller, hvor tager jeg fejl?

Kopieret fra det sidste link jeg sendte:

If you are implementing an XML Web service (using an HttpChannel with the default SOAP serialization), your client can obtain the information in three ways:

Using the Soapsuds tool (Soapsuds.exe) to extract the information from the endpoint.
Downloading an assembly that contains the metadata.
Downloading the source code for an interface.




Du opbygger jo dit program omkring den dll. Hvis du ændrer DLL'en, så ja, så skal du hente en ny. Du kan jo lave mange Clients og tilgå Remote-serveren - Adressen for DLL'en vil jo være den samme . Forstår ikke hvor du helt præcist vil hen .

Hvorfor snakker du pludselig om Web services når vi skriver om .NET Remoting. Hvilket, så vidt jeg ved, ikke er det samme , da .NET Remoting er TCP og Web services kan bestå af mange protocol's.

EDIT:
Hov.. .NET Remoting kan også bruge HTTP og SOAP :)



Indlæg senest redigeret d. 12.03.2012 18:09 af Bruger #13544
Du opbygger jo dit program omkring den dll. Hvis du ændrer DLL'en, så ja, så skal du hente en ny. Du kan jo lave mange Clients og tilgå Remote-serveren - Adressen for DLL'en vil jo være den samme . Forstår ikke hvor du helt præcist vil hen .


Jeg tror du tænker som 'server' mens jeg tænker som 'klient'. Hvis jeg skal ha' en klo i filer på en offentlig map-server tror jeg ikke at jeg kan bruge det eksempel du refererer til. På den anden side er jeg ret blank mht hvad der skal til. Men jeg føler mig bestemt en del tættere på efter denne tråd.
//edit doo .. siden ligger jo som udgangspunkt hos 'dig' på serveren .. hvor langsom kan man være .. så skal jeg bare finde ud af, hvor 'objektet' er på siden når jeg har hentet den.. end edit//
Hvorfor snakker du pludselig om Web services når vi skriver om .NET Remoting. Hvilket, så vidt jeg ved, ikke er det samme , da .NET Remoting er TCP og Web services kan bestå af mange protocol's.

Hvis du følger linket vil du se at det er et underkapitel under "NET Remoting Overview" som er det link der blev afleveret sammen med linket til WFC i starten af tråden. Jeg bemærkede det godt og anser det for dårlig disposition fra msdn's side.







Indlæg senest redigeret d. 13.03.2012 19:20 af Bruger #17086
<< < 12 > >>
t