IIS Skriverettigheder

Tags:    asp.net c# iis

Kære udviklere,

Nu er jeg ved at få lange grå hår af træthed. Jeg sidder med et projekt hvor jeg skal opbygge et galleri site, i asp.net c#. Gallerivisning mm. fungerer fint, men nu er jeg kommet til backend delen. Min upload til mapper, med resize til thumbnails mm. fungerer også fint.

Jeg er kommet til det punkt hvor jeg vil kunne oprette kategorier, hvor den sender kategorinavnet op til databasen samt opretter en mappe under "uploads" som har samme navn som kategorinavnet.

Min kode skulle fungerer fint:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Mit check på om mappen og kategorien findes, fungerer fint. Men skriver jeg et kategorinavn som ikke eksisterer, så fremkommer der fejl. Jeg har en fornemmelse af at det har noget med mine skriverettigheder at gøre.

Min fejlmeddelelse:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har prøvet at følge op på hvad der står i fejlen, uden held. Jeg har sammen med en ven prøvet at slå det op (næsten overalt) på nettet. Vi kan simpelthen ikke finde noget resultat.

Er der nogle der ligger inde med et svar, eller en idé så ville jeg blive super glad. For det her driver virkelig én til vanvid!



Indlæg senest redigeret d. 21.03.2012 13:13 af Bruger #16025
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du sat rettigheder til både mappe og filer? Kan ikke se, at det skulle være andet, end manglende rettigheder.



Hvordan? Jeg har læst mig frem til noget med nogle ASPNET brugerrettigheds profiler. Men kan ikke finde den.

OBS Jeg sidder på en skolecomputer, så har ikke rettigheder til at ændre ved alt. Men basale ting kan jeg godt.




Hej Daniele,

Det kommer an på om følgende linie bliver udført:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvis den ikke bliver udført, og du ikke må modificere bruger rettigheder akn du næsten lige så godt stoppe... ellers kan du finde inspiration i denne løsning:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Held og lykke.

Med venlig hilsen
Ieet



Jeg har fået det til at virke. Jeg skrev den fulde sti ved ~/uploads/ i koden - så virkede det åbenbart.



Offtopic: Husk at være opmærksom på at det ikke er alle tegn der er "accepteret" i mappe navne.



@Jokke, tak :). Det vil jeg huske.



t