md5 kryptering driller

Tags:    md5 php mysql

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave et loginsystem til min side, hvor jeg bruger md5 krypterede passwords, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke.
Jeg har indsat den krypterede koder manuelt, fordi jeg endnu ikke har lavet brugeroprettelsesfunktionen endnu.
Jeg har derfor lavet en simpel php-fil med en formular:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Den fil jeg sender videre til krypterer passwordet og skriver så brugernavn, samt krypteret kode:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Når jeg så forsøger at logge ind med brugernavn og password, som er det samme som det jeg krypterede får jeg fejl. Her er min login og check filer:
Login:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Check:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt?



19 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 30 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis brugeren kunne logge ind, så kan du vel bare bruge $username til din session variabel, da den var valid.



Jeg har prøvet at lave noget, men jeg får en fejl:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Fejlen er denne: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''kenneth' at line 1
Kan ikke lige se en anden måde at gøre det på.



Så burde fejlen være gennemskuelig.


En klassiker som vi alle har været igennem :-)



Kan ikke lige se hvad der skulle gøre den gennemskuelig. Lader jeg min $navn variabel stå får jeg samme fejl som før. Fjerner jeg den får jeg SELECT * FROM login WHERE username = 'kenneth og så min log ud knap.
Jeg har forstået at jeg skal have den til at tage brugernavnet der er benyttet i $_SESSION['username']; og derefter sammenligne det med det i databasen og vælge feltet name fra sammen database post, men hvordan?



ok. på den måde, så det er altså sådan at der mangler en ' efter $_SESSION['username'] så min kode skal se således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men her får jeg så desværre en syntax error i min editor




Fold kodeboks ind/udPHP kode 





Ok. Nu har jeg rettet det og tjekket at det virker. Nu skal jeg så have den til at skrive det ud jeg har sat i feltet name i min database.

Men hvordan skal jeg skrive den der mysql_query?
Kunne forestille mig at det var noget med SELECT * FROM login WHERE username "'.$_SESSION['username']'" og så et eller andet med at resultatet af den variabel, hvor jeg skriver det stykke kode, bliver feltet name der hører sammen mend den bruger der er logget ind.



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2012 19:26 af Bruger #17072
Hej
Jeg sidder og roder med noget af det samme og koden som I har fundet frem til virker bare som det skal :D. Har bare det samme bøvlede problem med at jeg ikke kan få den til skrive navnet på brugeren, ikke brugernavnet, men det "rigtige" navn som personer har oplyst ved registrering.
Fandt i en løsning på det?



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2012 20:06 af Bruger #17153
Super fedt :)
Tak Martin :D



<< < 12 > >>
t