Flere sessions

Tags:    sessions php

Hej
Jeg har netop fået login til at virke på min side og nu er jeg så gået igang med at integrere brugergrupper på min side. Jeg er dog lidt i tvivl omkring hvordan jeg skal gøre så den opfører sig som jeg godt kunne tænke mig.
Jeg har lavet en div der vha. php include viser filen nyheder.php, som ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

I delen med if(isset($_SESSION['username'])) vil jeg gerne tilføje en brugergruppe, således at den kun viser linket "Rediger nyheder", hvis man er logget ind og hvis man er med i gruppen admin, men hvordan gør jeg det?
Jeg har prøvet at lave et && og så skrive $_SESSION['group']=admin, men det giver mig en syntax error i min editor.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal tjekke med to lig med tegn og ikke et, så brug == og det skulle gerne virke husk også at sætte admin med to citationstegn, da det formentlig er en streng. Jeg har også adskilt dit tjek om session group er sat.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvis de gerne vil tjekke om session group er sat også kan du gøre noget lignende.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


et enkelt lig med tegn betyder at du tildeler en værdi til en variabel, men hvis du ønsker at tjekke, f.eks. i en if sætning, så skal du benytte == eller ===.

Tre lig med tegn er dog i nogle henseender overkill, da den sammenligner helt ned til detaljer, hvilket ikke altid virker med strenge.

Hvis du vil være helt sikker på at du altid får et ordentlig svar, når du sammenligner strenge, så brug funktionen strcmp( String1, String2 ), som fungerer på den måde at den returnerer nul, hvis de to strenge matcher
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 01.04.2012 23:43 af Bruger #4487
Så lærte jeg noget nyt igen. Jeg takker



Husk at stemme, Kenneth :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Du kan også bruge || som
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

osv



Du kan også bruge || som
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

osv
|| betyder OR, og er ikke det samme som && som betyder AND. Hvis både brugernavn og group skal være sat, kan han ikke benytte en OR betingelse?



t