datamatiker efter webintegrator

Tags:    uddannelse

Hej,

Har hørt at hvis man gennemfører en webintegrator uddannelse, så giver det adgang til at blive datamatiker. Nogen der kan bekræfte eller afkræfte det ? :)

mvh



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan bekræftes, dog kræver det stadig matematik på b niveau :)



Så hvis man tager en webintegrator så skal man have haft noget andet skole med matematik på b niveau, før man kan søge ind som datamatiker ?

Hvad kunne man så evt gøre for at få det matematik ?

mvh



De tilader at du læser det ved siden af løbende. I Roskilde gør de i hvert fald. Og ellers skal det læses på 'turbo hold' mange steder i landet over sommerferien. Hvis du har noget tid i mellem WI og Datamatiker kan det sagtens læses på normal tid over ½ år. Kontakt dit lokale VUC.



okay super tak for hjælpen MB :)



Ja, der er flere på mit studie der er uddannet web integrator, og de opgraderer løbende deres matematik til B niveau efterhånden som uddannelsen kommer fremad. Det eneste krav er at de ikke kan gennemføre uddannelsen før at de har deres matematik niveau bestået.

Jeg går på fjerde semester nu, og mine medstuderende der har web integrator skal til matematik eksamen her til maj i B niveau. samtidig med deres almindelige eksamen på datamatiker.

Spørg evt. på skolerne hvis du er i tvivl om de tager dig ind hvor du løbende opgraderer dit matematik niveau. Som MB siger, så ved jeg at du gør i Roskilde.



Indlæg senest redigeret d. 03.04.2012 09:53 af Bruger #4487
Selv vores egen Daniele har tænkt sig at gøre det :)



Og så blev jeg lige nævnt i samtalen så jeg ;)



Jeg kom ind uden matematik på b niveau, men jeg har også en del erhvervs erfaring :).



Jeg læser datamatiker på Skive Handelsskole, hvor nogen af mine medstuderende tog et matematik kursus umiddelbart før studiestart.



t