Bøger

Tags:    c# asp.net java

<< < 12 > >>
Hej alle udviklere.

Jeg er på jagt efter nogle bøger omkring følgende emner.

C#.
ASP.NET.
Java.

Og helst på dansk, med en god forfatter bag bogen, så det ikke bare er en omgang sjask. Jeg ved godt at alle de informationer man kan få fra bøger også findes på nettet. Men i min verden er der ikke noget der slår en god bog :) hvor alle informationer er i og så på ens eget sprog.

Så hvis i kender en god bog, så sig endelig til og helst med et link.

Tak på forhånd.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan ikke anbefale Javabog.dk - Køb aldrig denne bog, den er ikke særlig godt beskrevet, og kommer slet ikke nok i dybden med emnerne. Hvis jeg skal være ærlig, så er jeg ikke stødt på en god bog om Java endnu som er på Dansk. De andre har jeg ikke så meget info om, hvertfald ikke hvis de skal være på dansk. Men lyt til et godt råd. Køb IKKE bogen fra javabog.dk, du kan finde materiale på nettet der er langt mere uddybende end den bog :)



C# grundbog kan findes her:

http://www.g.dk/bog/isbn_9788778436191



Der er flere bøger som er gode. Dem jeg kan anbefale er:

Objektorienterede begreber af Matt Weisfield (på dansk). Denne bog giver et godt indblik i den objektorienterede verden som er vigtig, inden du går i krig med C#. Min mening er, at det er dumt at udvikle en klasse i C# hvis man ikke ved hvad en klasse er.

Så er der bogen C# Grundbog af Niels Hilmar Madsen & Michell Cronberg. Den er vel standard på flere uddannelsessteder og giver et godt indblik i C#. Det indeholder også et afsnit omkring grundlæggende objektorienteret programmering.

Og til sidst vil jeg anbefale bogen ASP.NET 4.0 web forms som fører dig godt ind i asp.net, men her vil jeg anbefale at læse C# grundbogen inden, for at få "lidt hår på brystet" først.

Læs og forstå de 3 bøger, så er du rigtig godt igang.



Jeg har selv brugt Pro C# 2010 and the .NET 4 Platform, hvilken jeg synes er rigtig god. Den omhandler en masse, som bl.a. ikke er i C# Grundbog eller hvad den hedder.

Sjette udgave som omhandler framework 4.5

Nu ved jeg ikke specifikt hvad der er med i den nye, men min omhandler bl.a. C#, LINQ, ASP.NET Webforms, Windows Forms og lidt WPF/Silverlight. Kunne forestille mig, at der er mere WPF og Silverlight i den nye, og mindre Windows Forms...

edit:

Den er desværre ikke dansk. Til Java har vi brugt en der hedder Data Structures & Problem Solving Using Java, som er skrevet af Mark Allen Weiss - den er heller ikke dansk.



Indlæg senest redigeret d. 18.04.2012 19:57 af Bruger #16372
Jeg vil lige støtte Martins holdning til javabog.dk. Den sucks!!!

Se at få lært engelsk...det er dét sprog, programmeringsbøger skrives på.



Se at få lært engelsk...det er dét sprog, programmeringsbøger skrives på.


Delvis enig. Engelsk er godt og en fordel at lære, men ikke nødvendigt for at komme igang.




Vi bruger understående bøger på Datatekniker uddannelsen, og jeg kan varmt anbefale dem:

87-7843-509-9 - Introduktion til Extreme programming af Kent Beck
0-201-70851-5 - UML Components af John Cheesman & John Daniels
0-201-48539-7 - Java Design Patterns af James w. Cooper
87-7751-153-0 - Objekt Orienteret Analyse & Design
0-13-148906-2 - Applying UML and Patterns af Craig Larman

Mvh
Mark S. Johansen



+1 for Applying UML and Patterns, sjældent jeg har lært så meget af så kedelige ord.. ;)



Ja, jeg kan også godt anbefale Applying UML & Patters af Craig Larman... Tror også at den er ved at være en kendt bog på diverse IT studier :)



Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 17:03 af Bruger #4487
Vi har på datamatiker i Skive, i hvert fald brugt UML og Java bogen jeg har nævnt. C# bogen blev jeg anbefalet af min underviser, der brugte vi hans eget materiale til studiet.

Det nye hold bruger den danske C# Grundbog, men efter at have skimtet lidt i den, synes jeg ikke der er ret i meget i den, i forhold til det materiale vi brugte.



<< < 12 > >>
t