fejl fra mysqli,

Tags:    mysqli

Hej

Det er sådan at jeg har problemer med mysqli, den kommer frem med en fejl hvor den siger sådan her

Warning: mysqli_stmt::bind_result() [mysqli-stmt.bind-result]: Number of bind variables doesn't match number of fields in prepared statement in /home/jesperbo/public_html/....dk/djzbruger.php on line 28

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


den siger at fejl ligger her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


nogle som kan forklare mig hvad jeg gøre galt siden dette ikke virker, jeg er lige snart på mysqli i nat da jeg havde en samtale med en god ven, da han mener det er bedre og mere sikkert.. :)



Indlæg senest redigeret d. 22.04.2012 11:43 af Bruger #17136
9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I og med, den siger der er forskel på antallet af data, skal du kigge her:

$stmt = $mysqli->prepare('SELECT * FROM `brugere` WHERE rank = 1 ORDER BY `brugere`.`id` DESC'))

Du forventer 3 værdier for hvert sæt: $id, $djnavn, $profilbillede

Men i select får du færre eller (højst sandsynligt) flere. Sørg for at hent kun de specifikke rækker, som du skal bruge.

Sådan her f.x.:

$stmt = $mysqli->prepare('SELECT id, djnavn, profilbillede FROM `brugere` WHERE rank = 1 ORDER BY `brugere`.`id` DESC'))






EDIT: STEFAN var før så sletter mit..

JEg ved ikke hvor vigtigt det er, men du bør også binde dine værdier til et spørgsmålstegn.

Ellers er der hvert fald ingen mening i at bruge prepare..




Indlæg senest redigeret d. 22.04.2012 18:23 af Bruger #15747
I din php har du 'kategori', men i din tabel har du stavet det 'katogori'.



Kan se på siden at du har fejl i din connect fil.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




I og med, den siger der er forskel på antallet af data, skal du kigge her:

$stmt = $mysqli->prepare('SELECT * FROM `brugere` WHERE rank = 1 ORDER BY `brugere`.`id` DESC'))

Du forventer 3 værdier for hvert sæt: $id, $djnavn, $profilbillede

Men i select får du færre eller (højst sandsynligt) flere. Sørg for at hent kun de specifikke rækker, som du skal bruge.

Sådan her f.x.:

$stmt = $mysqli->prepare('SELECT id, djnavn, profilbillede FROM `brugere` WHERE rank = 1 ORDER BY `brugere`.`id` DESC'))





Det har jeg gøre nu og den kommer ikke frem med noget som helst overhovedet.. :(

jeg har bygge den om til sådan her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den viser intet frem :(



Hvordan ser din tabel ud? Var mit gæt på feltnavnene korrekt? Har du connectet til databasen?



Hvordan ser din tabel ud? Var mit gæt på feltnavnene korrekt? Har du connectet til databasen?


Tjek her

Du kan tjek det der. :)

Jeg har connectet til database
min nyheder virker og min forside virker fint til databasen :(



Indlæg senest redigeret d. 22.04.2012 20:39 af Bruger #17136
Prøv at tage en fejlmeddelelse på:

Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 




Så fandt jeg fejl... ;)

/// mobil skrevet



t