lost omkring sæt op til mysqli

Tags:    php mysqli

<< < 12 > >>
hej

Jeg er i gang med at bygge min side om til mysqli da jeg har fået af vide det er meget bedre og mere sikkert :)

det er sådan at jeg er meget usikker omkring nogle ting som du gerne må hjælp mig med,

sådan her ser min gammel kode ude men hvis det er sådan at du/vil give mig nogle tips til hvordan jeg få bygge det om til en god pæn måde til at det heller passer sammen så må du gerne det,

sådan her ser min kode ud lige nu men du er velkommen til at komme med noget hvis det er sådan at du har noget eller lign,

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 22:35 af Bruger #17136
19 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan oprette en forbindelse til din MySQL database med MySQL Improved (mysqli), ved at gøre følgende
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du har faktisk her oprettet et objekt af mysqli klassen, og kan nu arbejde på en objektorienteret måde med din mysql forbindelse. Du kan f.eks. udføre SQL forespørgsler ved at skrive
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du kan evt. læse om mange flere funktioner der bruges med mysqli her



Du kan oprette en forbindelse til din MySQL database med MySQL Improved (mysqli), ved at gøre følgende
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du har faktisk her oprettet et objekt af mysqli klassen, og kan nu arbejde på en objektorienteret måde med din mysql forbindelse. Du kan f.eks. udføre SQL forespørgsler ved at skrive
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du kan evt. læse om mange flere funktioner der bruges med mysqli her


Okay tak martin Det vil jeg gør og det vil jeg lige bruge resten af min aften på :), og kommer lige tilbage med et svar så hurtigt som muligt omkring det hvis det er :)


Jeg kan godt hente noget nede fra databasen ;)
Tag evt. et godt kig på hvordan prepared statements fungerer i MySQL Improved, da dette er en af styrkerne ved at bruge Mysqli.



Prepared Statements i MySQL Improved - http://dk.php.net/manual/en/mysqli.prepare.php



Desuden bruger man ikke real_escape_string, så vidt jeg ved, fordi at det skulle mysqli håndtere for dig :)

Desuden kan du lave overstående kode om til:
Fold kodeboks ind/udKode 


Desuden har Ekperten.dk, en nogen lunde udmærket guide på dansk - som du måske kunne bruge: http://www.eksperten.dk/guide/1480



Prøv at sætte $findemail = $_POST["email"]; før din statement.

Til Jesper P, så skulle der gerne være links til nogle guides, som viser hvorfor :)



Du gør det samme, som du gjorde med din email, så du validere om en row med det brugernavn, som blev postet i din html-form:)



Du kan oprette en forbindelse til din MySQL database med MySQL Improved (mysqli), ved at gøre følgende
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du har faktisk her oprettet et objekt af mysqli klassen, og kan nu arbejde på en objektorienteret måde med din mysql forbindelse. Du kan f.eks. udføre SQL forespørgsler ved at skrive
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du kan evt. læse om mange flere funktioner der bruges med mysqli her


Okay tak martin Det vil jeg gør og det vil jeg lige bruge resten af min aften på :), og kommer lige tilbage med et svar så hurtigt som muligt omkring det hvis det er :)


Jeg kan godt hente noget nede fra databasen ;)



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 22:59 af Bruger #17136
Du kan oprette en forbindelse til din MySQL database med MySQL Improved (mysqli), ved at gøre følgende
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du har faktisk her oprettet et objekt af mysqli klassen, og kan nu arbejde på en objektorienteret måde med din mysql forbindelse. Du kan f.eks. udføre SQL forespørgsler ved at skrive
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du kan evt. læse om mange flere funktioner der bruges med mysqli her


Okay tak martin Det vil jeg gør og det vil jeg lige bruge resten af min aften på :), og kommer lige tilbage med et svar så hurtigt som muligt omkring det hvis det er :)


Jeg kan godt hente noget nede fra databasen ;)
Tag evt. et godt kig på hvordan prepared statements fungerer i MySQL Improved, da dette er en af styrkerne ved at bruge Mysqli.


er det bare mig eller kan jeg overhovedet ikke finde den lige nu , ellers er jeg sikker gået fordi den flere gange eller hvad man siger, Jeg kan overhovedet ikke det du snakker om . hmm prøver lige igen



Prepared Statements i MySQL Improved - http://dk.php.net/manual/en/mysqli.prepare.php


åååhh så var det rigtigt jeg var ind på :)

men takker dog :)

ved ikke om du kan hjælp mig med det her martin det er sådan at jeg skal finde ud af om email passer til database hvis den gøre det så skal den ikke gå videre eller hvad man skal sige,

men vil lige høre om du kan finde nogle fejl overhovedet her.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.04.2012 19:00 af Bruger #17136
Ja, det er vist noget med at når man benytter prepared statements, så sikrer MySQL Improved dig imod SQL injection på samme tid... Dette er endnu en af forcerne ved at benytte prepared statements :P



<< < 12 > >>
t