problemer med at finde email i databasen

Tags:    php mysqli

hej

Det er sådan at jeg har problem sådan at det er når jeg f.eks skriver email ind her

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Vil gerne have ud af det her;
det som jeg godt kun tænke mig at få ud af det her det er at når man skriver det ind i det her
Fold kodeboks ind/udHTML kode 
så skal den finde ud af om der er nogle i database som ligne den overhovedet,

da jeg ikke ville have at der kommer 2 brugere med samme email så kan database ikke se hvem er hvem og ligne. ;) eller hvordan man forklare det på andre ord,

jeg har prøve søge lidt rundt omkring på google men intet har heldig har været med mig eller ligne


så jeg har prøve sæt nogle sammen her og der, og så komme jeg frem til det her men ved ikke helt om det her er godt nok dog. :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

fejl kommer frem her;

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er dog dem alle sammenaltså line der er fejl i

jeg har også prøvet det her, men den virker heller ikke

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



jeg fandt den her også på google, men den virker heller ikke dog. :(

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Håber du kan hjælp mig frem til det rigtigt..




6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Leg lidt med den tanke.



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Leg lidt med den tanke.


så vidt jeg ved kan jeg ikke gør det på den måde i mysqli,



SÅ vidt jeg kan regne ud, af erfaring, mangler du at oprette forbindelse til din database - det plejer og være derfor den ikke kan alt det, som du vil der med mysqli. Er du sikker på du ikke har lavet en mysqli database close? Prøv at sætte en forbindelse lige foran, så er jeg ret sikker på at det vil ændre sig :)

Desuden ville jeg nok lave din kode lidt om:
Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 24.04.2012 23:20 af Bruger #15747
SÅ vidt jeg kan regne ud, af erfaring, mangler du at oprette forbindelse til din database - det plejer og være derfor den ikke kan alt det, som du vil der med mysqli. Er du sikker på du ikke har lavet en mysqli database close? Prøv at sætte en forbindelse lige foran, så er jeg ret sikker på at det vil ændre sig :)

Desuden ville jeg nok lave din kode lidt om:
Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 


tror du at jeg skal lave sådan at jeg connect igen igen på hver dag når jeg skal på database, det er bare mærkeligt fordi de andre siger kan man godt uden jeg har gør det :s hmm




Det kan man også godt - men det kan jo være at du et sted har kommet til at lukke ned for forbindelsen med mysqli close.

Det er hvert fald min erfaring, når ingen af mysqli statements kan fetche.

Desuden har jeg lavet en ny kode, som skulle virke. Den er hvert fald testet hos mig nu :)



Det kan man også godt - men det kan jo være at du et sted har kommet til at lukke ned for forbindelsen med mysqli close.

Det er hvert fald min erfaring, når ingen af mysqli statements kan fetche.

Desuden har jeg lavet en ny kode, som skulle virke. Den er hvert fald testet hos mig nu :)


Okay men jeg tror bare at jeg følger op på , og så vente lidt endnu med at gå over til mysqli, så vil jeg bare være (blive hos mysql) hvis man kan sige det sådan :D



t