email vil ikke sende til brugere

Tags:    php mysqli

<< < 12 > >>
Hej


det er sådan at jeg er i gang med at gå over til mysqli og jeg har problemer lige nu med at gøre sådan at bruger for til sendt en email som gør at han / hun kan logge ind altså godkende email! :D

men det er sådan at den overhovedet ikke ville sende på nogle måde hvordan kan det være? før i tiden vil den rigtigt gerne gør det! :) men over som jeg er gået over til mysqli så vil den det ikke mere :D

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Fold kodeboks ind/udPHP kode 
bruges til når det bliver ligge ind i database til at for vide hvorfor et bruger (godkendt nummer) han/hun har...

spørger hvis der er noget som du gerne vil vide omkring det her ;D

eller du er usikker på noget :D



Indlæg senest redigeret d. 28.04.2012 02:02 af Bruger #17136
13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mail() bliver ikke kaldt i den stump kode du viser her.



http://email.about.com/od/emailprogrammingtips/qt/How_to_Send_Email_from_a_PHP_Script.htm


Han skriver vel om den funktion der skal kaldes for rent faktisk at afsende mailen



Nu dette bare lige lagt ud til brug.
Ikke testet.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Sørg for i din form at have:

subtject, msg, email,

subtject = Kort overskrift i indbakke!
msg = Beskeden du skriver!
email = den som skal modtage mailen!

Hvis ikke du vil bruge den, kan du kigge på hvordan det er lavet og rette din egen!.



Så må du da forstå mit svar: 28.04.12 14:31
---

Det er jo noget der virker, bare sørg for at når en "bruger" opretter sig, at den laver en "rand()" hvor du kan sende rand() tallene eller koden med i linket.

Jeg vil godt hjælpe, men hvis du nu selv kan lave et opret script samt login. Må du da også kunne finde ud af og bruge rand() ?



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den del bruger jeg i glemt kodeord i mit script.
Den kan du nemt udarbejde med og gør så den sender et link ud med rand() fra ovenstående kode. Så det kun er modtageren der får mailen med aktiveringslinket.php?aktiveringskode=Loffe23ff (eks)

Hvis feltet er med noget i = er allerede aktiveret.
Hvss ikke, aktiveret og du kan logge ind.

Der mange måder at gør det på.




mail() bliver ikke kaldt i den stump kode du viser her.


Hvordan skal jeg forstår det du mener ?, (ikke på en dårlige måde)



Kan jeg ikke bruge den/dem her ;

http://www.youtube.com/watch?v=IlrJTZqCtHE der er flere af dem altså fra 1 til 5



Kan du da også lave ud af det andet ?.
Er det pga. aktivere konto du tænker på den på youtube?
Det jo bare at lave en rand() m.v. ikke svært.



Kan du da også lave ud af det andet ?.
Er det pga. aktivere konto du tænker på den på youtube?
Det jo bare at lave en rand() m.v. ikke svært.


Thomas jeg prøve at forklare dig det lidt bedre mere sådan at du også kan forstår det på en måde,

Det er sådan at jeg skal have den til at sende email til bruges email der efter, og så få han/hun et unik nummer som gøre at person kan "godkende" email til at sådan at man har mulighede for at kun godkende sin email sådan at man kan ligge ind på siden,

Forventer,

Det som jeg gerne ville have ud af det her er at gør sådan at $code ligge sig ind i database med det unik nummer som brugers email har / få :)

og den email man har indtaste på siden bliver sendt til person som gøre at man kan godkende brugere til at log ind på siden der efter hvis man har skrive sin rigtigt email!.

Problem lige nu

Det som problem er lige nu det er sådan at den gider ikke sende overhovedet på nogle måde, dog gider $code ikke ligge sin i database med sit unik nummer så brugere kan godkende sig selv.

så den skal bare kun sende email og ligge $code ind i database så han / hun har mulighed for at kunne godkende brugere til dette,



Du er velkommen til at spørger hvis der er noget du vil vide eller lign,


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


det skal siges at den kode som ser om bruger finde i database og lign, den bliver hente lidt længe op af i koden :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Nu vil jeg lige forstå dig ret.

Den kode de skal godkende - er vel det samme som mange hjemmesider gør i dag, sender et "unik" link ud med "Aktivere din profil på bla bla.dk".

Og det unikke link, er forskelligt fra bruger til bruger.
Og kun muligt at aktivere een gang. osv. ?
Eller tager jeg fejl??



Nu vil jeg lige forstå dig ret.

Den kode de skal godkende - er vel det samme som mange hjemmesider gør i dag, sender et "unik" link ud med "Aktivere din profil på bla bla.dk".

Og det unikke link, er forskelligt fra bruger til bruger.
Og kun muligt at aktivere een gang. osv. ?
Eller tager jeg fejl??


Du er ind på det rigtigt :) og det er forskelligt fra bruger til bruger mv.. og man kan kun gør det 1 gang, :)



<< < 12 > >>
t