brugere kan ikke opret sig igen

Tags:    php mysqli

hej

det er sådan at jeg sidde og lege lidt frem og tilbage og skal prøve test nogle ny ting på hjemmeside så slette jeg en brugere som var i databasen. og der efter opret med samme email og det hele ! og det er sådan at der ingen fejl kommer frem på siden eller lign, så kan ikke lige frem se hvad problem er og jeg har ikke ret noget som helst i kode kun at jeg har slette ham brugere i database for at kunne test den igen,

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det skal lige sigs at den virker utroligt fint hen over weekend og det hele og mandag virker den også fint men nat til onsdag der virker det ikke mere efter jeg slette brugere i databasen ;)

Er der nogle som kan se fejl overhovedet?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En ting jeg gerne vil gøre klart: En kode kan ikke lige pludselig holde op med at virke. Ud fra din forklaring lyder det til at koden er optimeret til at der skal eksistere en bruger i databasen med den samme e-mail. Men hvad sker der helt præcis i proceduren, og hvad skal der ske?



Jeg tror fejlen ligger her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Først finder du ud af, om der er indtastet 2 ens password, og $errors får værdien true eller false. Det er fint nok.

Senere tjekker du om $errors er sat. Men egentlig burde du vel, tjekke om den er TRUE. For den er under alle omstændigheder sat.



Indlæg senest redigeret d. 02.05.2012 08:24 af Bruger #955
Jeg tror fejlen ligger her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Først finder du ud af, om der er indtastet 2 ens password, og $errors får værdien true eller false. Det er fint nok.

Senere tjekker du om $errors er sat. Men egentlig burde du vel, tjekke om den er TRUE. For den er under alle omstændigheder sat.


Du havde ret og jeg skulle bare gøre sådan her ;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




En ting jeg gerne vil gøre klart: En kode kan ikke lige pludselig holde op med at virke. Ud fra din forklaring lyder det til at koden er optimeret til at der skal eksistere en bruger i databasen med den samme e-mail. Men hvad sker der helt præcis i proceduren, og hvad skal der ske?


Nej det ved jeg godt,

Det som jeg finder at kode er at finder ud af om email findes i databasen og så skal den finde ud af om password og gentag er ens og hvis det ikke er så skal den gøre sådan der. ;)


EIDT
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 02.05.2012 12:11 af Bruger #17136
Uha Jesper. Det er ikke holdbart, den måde du har ændret koden på.

I dit første rettelse, har vil den altid oprette brugeren.
Dit andet, vil virke, men du kunne have nøjes med en ELSE. For dit udsagn vil altid være korrekt.
Du tjekker om variablen er sat, og den vil den altid være. Du skal tjekke om den har værdien true eller false.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det giver også mulighed, for at udvide fejl checkene til f.x.:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 






Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis jeg var dig, så ville jeg nok ikke bruge et random tal til at salte passwordet.

I teorien, så vil dit login script sandsynligvis ikke vide, hvad dit random nummer er. Den vil jo nok bare lede efter et nyt random nummer, som jo, efter at dømme på de mange kombinationer, som den indeholder, vil have meget svært, ved at ramme præcist det samme tal, som du registrerede brugeren med.

Jeg er dog ikke helt sikker, men det er, hvad jeg tror er problemet.





Indlæg senest redigeret d. 02.05.2012 17:51 af Bruger #14776

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok ikke bruge et random tal til at salte passwordet.



Det random tal bliver ikke brugt som salt, men til den beskræftelses email der bliver sendt.



EIDT Det virker fint nu :) og tak for i vil hjælp mig :D


Kan jeg ikke også gøre sådan her ;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 02.05.2012 23:25 af Bruger #17136
t