finde ud af hvilken rank brugere er i ?

Tags:    php mysqli

hej

det sådan at jeg har lidt problem med at finde ud af hvilken rank brugere i , og det er sådan at 1 skal der hen og 2 skal ind i admin system, osv.

Jeg har bygge det sådan her op ;)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


jeg er sådan lidt løse hvordan jeg skal bygge det op sådan at det kan finde ud af det, men mit spørger er sådan hvordan finde jeg ud af om hvilken rank brugere har?, skal jeg lige prøve finde ud til at start mede ;) hvordan vil i gøre det?

Sorry det kan godt være at jeg har nogle fejl så vil det være dejligt hvis i sagde det :)



Indlæg senest redigeret d. 04.05.2012 12:53 af Bruger #17136
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det skal brugeren tildeles ved login. Og som standard er $rank lig med 0.



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det skal brugeren tildeles ved login. Og som standard er $rank lig med 0.


jeg har prøve at bygge det sådan her;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Den bliver ved med at sige hele tiden

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


selvom password og brugernavn er rigtigt ?? hmm



Nu er jeg ikke den helt store haj til mysqli, men det lyder til at det kunne have noget at gøre med din krypterings form (sha1) i forhold til din opstilling.

Er du sikker på at koden i databasen er krypteret på præcis samme måde? Med antal af tegn samt præcis det samme resultat som hvis du blot krypterer dit password direkte på dit site?

For det tyder på at brugeren ikke findes i databasen. Prøv at gennemtjekke dit password (krypteret) på dit site i forhold til brugerens password (krypteret) i databasen, og se om de er ens.



Nej okay, men ja de er ens password med sha1


EIDT HER!!

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 08.05.2012 19:08 af Bruger #17136
t