Nyt logo

Tags:    logo design

Hej
Jeg er igang med at lave et nyt logo, da det nuværende næsten er en kopi af HP's gamle logo. Jeg har fået kradset noget sammen i photoshop, men jeg synes nu alligevel at der mangler noget, men hvad.
Mit gamle logo
Det jeg har kradset sammen i photoshop
Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre ved mit logo for at give det helt rigtige indtryk til mine besøgende.
Lidt info om hvilken side logoet skal bruges til:
Logoet skal fremstå på min egen hjemmeside, som jeg er igang med at redesigne. På min side forsøger jeg at sælge mig selv til mindre freelance opgaver indenfor web og teknisk support. Siden skal også bruges til at fremvise tidligere udført arbejde.
Men hvad kan jeg gøre ved mit logo for at det fanger de besøgende og fortæller dem hvad de kan finde på mit site.
Jeg har allerede en forholdsvis kort introduktion på forsiden, men jeg kan jo ikke forvente at alle vil læse de få linjer for at finde ud af hvad der findes på siden.



Det er lidt svært at sige, når logoet ikke er i sammenhæng med resten af siden :)

- Måske skulle du tilføje et slogan: så der står,
KHANSEN
freelance opgaver indenfor web og teknisk support
(En smule langt)
Måske ikke det bedste slogan - men dit logo fremviser kun dit navn - kender kunderne dit navn? Hvilket brand er der ved dit navn? De kender muligvis ikke dig og dit brand - derfor vil det ikke have nogen værdi - den værdi kan du tilføje med et slogan(eller anden repræsentativ tektst), så du mere klart får budskabet uden til kunden.

Du skulle også overveje et motiv - noget med programmering?

Ellers kan du overveje at få en seriøs photoshop designer til at lave det for dig - hvis du søger på de rigtige forums kan du hurtigt finde en, som vil hjælpe dig billigt imod at de har en reference.

Håber det kunne bruges lidt, selvom det ikke bliver gjort mere konkret.





Det med at bruge en designer har jeg overvejet, men eftersom jeg ikke har de helt vilde opgaver for tiden, så er der ikke penge til at få en til at lave det. Men det design der vises lige under logoet er kun midliertidigt, indtil jeg har det endelige design lavet færdigt og skal til at ændre i CSS.



Jeg forstår ikke de der sorte pinde. Det skal vel ligne et K og H men det virker ikke for mig. Så hvis det var mig ville jeg holde mig fra de pinde.




Prøv at tage en tur forbi amino.dk

Der er der altid freelance grafikere, som gerne vil lave et logo til dig, da de ofte ( ihverfald dem der lige er startet op ) mangler referencer...

Så prøv den vej igennem :D



Som Thomas siger, kan man sagtens fine dygtige billige og nogle gange gratise grafikere.

Fx er amino et godt sted at starter, men der er også andre diverse forums.



Amino er selvfølgelig en mulighed, men eftersom jeg også er freelance, så vil det jo ikke være så smart hvis en virksomhed kommer til mig og vil have udført et stykke arbejde, men at de samtidig har fundet ud af at jeg ikke har lavet mit eget logo.
Ok, jeg vil jo gerne sælge mig selv om webprogrammør og ikke designer, men alligevel, så ville det da være et lille plus at jeg selv har lavet logoet. Det som sådan mest derfor jeg ville høre hvad man kunne gøre ved det.
Jeg kunne som sådan godt lide mit gamle logo, men eftersom det minder meget om HP, så kunne det jo give problemer, hvis de en dag falder over min side.
Kigger man på mit gamle logo, så er de "pinde" bagved med til at danne bogstaverne I og T, sådan lidt i stil med hvordan HP har sat H og P sammen. Dog mangler jeg at klippe de skrå ender af bogstaverne, for at det ser rigtigt ud.



Men det er jo ikke IT du har med at gøre.

Du beskæftiger dig med software udvikling til web, eller online løsninger. Og ja IT dækker over det du laver, men IT er sgu et vidt begreb i forhold til hvad det er du laver.



Indlæg senest redigeret d. 07.05.2012 17:50 af Bruger #10216
Der vil jeg godt give dig ret Michael, men meningen med at kalde det noget med IT er netop at slippe for at skulle lave logoet og navnet om, da min plan er at indføre mulighed for teknisk support. Derudover stammer navnet også fra noget sjov mine venner og jeg lavede dengang jeg gik i folkeskole. Det er også det mange af de private jeg har leveret teknisk support til kan kende mig på. Derfor vil jeg helst ikke ændre på navnet.
Man man kunne måske lavet noget hvor jeg placerer et slogan eller noget andet der definerer hvad jeg arbejder med, som f.eks. khansen it - webløsninger og teknisk support. Og så udforme den lille ekstra tekst i mindre udgave og en smule forskudt i forhold til IT i baggrunden.
Men jeg vil da forsøge at finde noget hjælp op Amino.
Dog er der lige det at jeg har min tvivl om at bruge sitet, da der er noget med ophavsret i deres betingelser, som jeg ikke helt forstår.
Et eksempel på den tilføjede tekst kunne se således ud:
Logo



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2012 16:51 af Bruger #17072
t