Næste version af Windows kan ikke afspille en DVD

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Windows 8 kommer uden mulighed for at afspille en film fra DVD-medier. Brugerne må købe ekstra software oven i, hvis de vil have de nødvendige codec.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=6552&cst=4



Typisk!!!!



Det er så latterligt!



Hvorfor tvinges til at købe noget, man måske ikke har brug for? Licens udgiften udgør knap så meget, men det stiller da forbrugeren bedre. Nu får man da selv valget.

Har man brug for funktionalitet, tilvælger man cocec'et og køber det fra MS (forhåbenligt går prisen lige op, med det man har sparet). Eller anskaffer et 3. part alternativ. Som flertallet vel allerede gør?

Bemærk at det var præcis det samme i Windows XP.





Nej, men tvivler på at prisen på Windows 8 bliver billigere af den grund.



Nej, men tvivler på at prisen på Windows 8 bliver billigere af den grund.


Hvis de sparede licenspenge, kommer forbrugeren tilgode som en økonomisk sidegevinst, så er det en superløsning. Men der er flere alternative veje, det kan udspille sig.

Hvis Windows 8 salgsvolume kan hamle op med Windows (450.000.000 solgte i september 2011, kunne ikke lige finde et nyere tal), så har MS en besparelse på over 1.1 milliard dollars. Penge der måske kan bruges på udvikling.





mon ikke det bare er at installere windows movie maker, eller jeg forstår ikke hvordan man skulle kunne brænde dvd'er uden et mpeg2 codec.

Men igen, hvor mange ser lige DVD film på deres pc ? ellers er der jo et hav af libav codec man bare kan hente.

Desuden kører windows 8 på tablets, telefoner mm, og der har jeg endnu ikke set en enhed med dvd-drev.



Mon ikke Movie Maker også er forvist til "Windows 8 Media Edition", eller hvad den nu kommer til at hedde.



Har VLC ikke alle nødvendige codecs ? Gratis ?



Har VLC ikke alle nødvendige codecs ? Gratis ?


Jo, tænker jeg også.



Det ligner lidt et forsøg på at få folk til at betale for noget de før fik med i prisen. Så som at få folk til at give penge for "Windows Medie Center", der i grove træk er ubrugelig.

Men igen, hvor mange ser lige DVD film på deres pc
Familien her bruger ikke andet.



Indlæg senest redigeret d. 09.05.2012 22:47 af Bruger #4996
<< < 12 > >>
t