Form validering

Tags:    jquery

Hej udviklere.

Jeg sidder med en opgave i øjeblikket, som jeg gerne vil se om i kan hjælpe mig med.

Jeg har en kontakt form, hvor der skal laves validering på.
- Hvis vedkommende trykker "submit", og ingen af felterne er udfyldte, skal alle felterne skifte til at have et rødt border omkring, hvis de så udfylder feltet, skal det border så forsvinde, og det skal selvfølgelig også være sådan, at ved email f.eks. skal det også være en gyldig email, ellers forbliver den rød.

Hvis noget af det er udfyldt og der mangler 2 felter, så skal kun de 2 felter blive røde, og hvis det kan lade sig gøre, vil det også være smart, hvis man kunne låse submit knappen, indtil alle felterne er udfyldt, en form for en lås, men det er selvfølgelig ikke noget krav.
Bare en lille tilføjelse, men er der nogen som kan hjælpe mig med ovenstående, jeg har sådan set kun formen at vise jer.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Håber nogen kan hjælpe mig her.



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har selv haft brug for noget lignende, dog til en booking-formular i stedet.
Link er her
Koden kan næsten bruges som den er, dog skal du nok slette det med telefon-check.
Den highlighter dog ikke de manglende felter, men giver dig i stedet en dialogboks der fortæller hvad der er galt.



t