Forbedre forretningsmodel

Tags:    forretning

Hejsa

Jeg har en ide om at lave en side hvor folk skal kunne oprette forskellige services som så skal kunne bookes.
For at få brugere vil jeg sige booket eller gratis, så det er attraktivt for folk at komme til mig.
Min ide er så at når en bruger kommer og gerne vil bruge deres service skal dem der ejer servicen betale mig et meget lille beløb og skal de så gøre de 3 første gang de sælger og derefter har de så fået betalt et årsabonnement.
Derved bliver det billigt for dem at udbyde deres service, jeg får opbygget en god brugerbase med udbud af services, og forhåbentligt også en god gang brugere der ønsker disse services.

Så min tanke er at dem der ejer disse services skal tilføje et betalingskort, og når en bruger vil booke dem så trækkes der automatisk 50kr. de 3 første gange dette sker og de får så selv fortjenesten for det de udbyder deres service for som de afregner med kunden.

Mit spørgsmål er så:
- Er det lovligt for mig at opbevare disse brugeres kortoplysninger?
- Er det også lovligt for mig at trække pengene uden de direkte trykker godkend når "salget" udføres - da det jo kan være kl. 3 om natten en bruger booker dem og der kan de ikke trykke godkend for at få en betalende kunde.
- Er der noget godt/skidt ved denne model jeg bør tænke over?

Tak på forhånd :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror du skal tænke over hvor mange forskellige services der findes. Jeg ved selvfølgelig ikke om du allerede har det i tankerne, men jeg vil tro at det er en god idé med kategorier. F.eks. er der jo nogen der freelancer, nogen der skriver sange o.s.v.

Desuden tror jeg du skal tænke over at folk skal kunne tilføje forskellige steder at de har haft en service oprettet hos dig, ligesom de på Amino har et banner hvor der står "jeg er Amino freelancer", skal du måske have noget lignende, så folk bliver opmærksom på dig.

Bortset fra det, lyder det som en rigtig god idé, og med det rette engagement skal det nok blive stort! :)



@Daniel
Tak nu brugte jeg termen "service", men er ikke en service på den måde.. det kunne være en der har en stor hal der skal lejes ud og så det deres service.
var blot for det ikke skulle blive for detaljeret..

således at hvis vi bruger ovenstående eksempel:
de kan oprette denne hal gratis på min side for det er booket eller gratis.
således får jeg mine "varer" ind ved det ikke koster dem noget at have deres "vare" eller service på min side.
når der så kommer en mekaniker eller en eller anden der kan bruge denne "vare" eller "service".
kontaktoplysningerne er ikke frigivet for alle på min side, men man kan trykke book for at booke denne service eller vare.
for hver uge de bliver booket vil jeg trække 50 kr fra den der udlejer denne service eller vare op til 150kr som skal være et årsabonnement.
dette skal være for at bibeholde min kundekreds og få opbygget den for så kan man altid justere priser når interessen vokser.
efter årsabonemmentet vil deres kontaktoplysninger være tilgængelige for alle hvis den der udlejer denne "service" vælger det.

når en person har overstået sin bookingperiode vil de modtage en mail der siger hvis de ønsker at anmelde kvaliteten og skrive en kommentar kan de få nogle point de vil kunne bruge næste gang de booker og få lidt rabat.
dette skal sikre mig at jeg får nogle anmeldelser og kommentarer som vil kunne hjælpe nye og andre medlemmer med måske at få interesse for denne "service".
derudover vil jeg bruge dette til et internt ratingsystem så dem med de bedste anmeldelser findes højere i resultatet end dem uden og derfor vil udlejer og sælger være interesseret i at få gode anmeldelser for at få flere kunder og nemmere kunne findes.
dette skal også sikre de kommer igen måske fordi de kan få rabat næste gang.



t