Kommenterings-system.

Tags:    html webprogrammering hjemmeside

Hej. Hvor nemt vil det være at lave et kommenterings-system?

Det skal være yderst simpelt hvor man kan skrive i en boks og nedenunder skal du lige skrive dit navn. Så indsender og så kan andre se kommentaren. Der behøver ikke være alt muligt "Indsendt d. bla bla" bare meget simpelt.

Der skal vel også være en form for at slette det. Og hvem kan det? Så skal man lige pludselig til at lave administratorere......


Hvordan holder man det mest simpelt?
Hvad skal det kodes I?
Er det svært for en der kan HTML, CSS, JavaScript og jQuery?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PM Mig.
Nej... lad endelig være med at PM ham, da der måske er andre der kunne bruge det samme svar som trådstarter -.-

Kom lad os endelig lave et forum, hvor man stiller spørgsmål og får svar på privat mail, det er da logik for burhøns!!

For at vende tilbage til spørgsmålet, så kan du med PHP nemt lave et sådant system. Du skal nok benytte et serversprog, samt en måde at lagre dine data på. En Database er nok den mest brugte løsning til et kommentarsystem, da du kan benytte relationer imellem f.eks. artikler og de kommentarer der hører til en artikel.

Et kommentarsystem kan dog ikke laves i HTML og javascript alene (og hvis det kan, kan jeg ikke anbefale det). Du kan opsætte strukturen således at du på din side hvor du vil vise artikler også lave en form, med tilhørende input felter, for henholdsvis navn og kommentar. Til admin systemet kan du oprette en adgangsbegrænset 'sektion'/side, hvor du kan logge ind og redigere og slette kommentarer til en specifik nyhed.

Så ja, det kan laves rimeligt nemt, men ikke uden et serversprog, samt et lagringsmedie (database, tekstfil mm)



Tager vi udgangspunkt i at du vil bruge en MySQL database, så har jeg netop lavet et kommentarsystem i forbindelse med et eksamensprojekt, og jeg vil da gerne dele min kode med dig.
Her hentes kommentarer, samt redigeringslink og slet-funktion:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

redigeringsfunktionen ser således ud
admin/rediger_kommentar.php:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

admin/update_comment.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

admin/delete_comment.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

../inc/connect.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Systemet viser kun redigeringslink og slet-funktion for den bruger der har oprettet dette, samt for administratorer.
Du skal lige have loginscriptet, så du kan se hvordan den laver grupperne admin og user:
../inc/auth.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 21.05.2012 08:12 af Bruger #17072
PM Mig.



t