Feedback på projekt

Tags:    feedback

<< < 12 > >>
Hej udviklere,

Så nåede vi endeligt præ-lancering af et projekt jeg har arbejdet på igennem en længere periode, og i den forbindelse ville jeg da lige høre, om vi ikke kunne få lidt feedback på ideen, priserne, designet og funktionaliteten af hjemmesiden?

Det drejer sig om http://www.matematikabc.dk som er et værktøj til de elever, som har lidt svært ved matematik i gymnasiet eller blot har behov for, at få repeteret noget matematik op til en eksamen. Priserne på siden i øjeblikket er halv pris (præ-lancerings tilbud frem til August).

Der kommer løbende nye videoer på hjemmesiden, hvorfor prisen også er ret lav frem til sommerferien. Ved skolestart for nye 1.g'ere rundt om i landet her til sommer, regner vi med at have mindst 100 videoer på hjemmesiden. Abonnementet giver adgang til alle videoer på siden i den givne periode ;-)

Designet er udarbejdet af en designet som tidligere arbejdede på projektet (hoppede fra tidligere) og er ment som noget der skal være simpelt og overskueligt.

Jeg er eneste programmør på projektet hvorfor al kode (undtagen CSS og grundlæggende opbygning af layoutet i HTML) er udarbejdet af mig. Det betyder selvfølgeligt også, at der kun er mig selv til at fange fejl, og jeg garanterer derfor i øjeblikket ikke for, at der kan være småfejl rundt omkring (kontakt os meget gerne hvis I finder nogle af disse).

Al ris og ros modtages med kyshånd - hvis der er designmæssige problemer med siden, ville det være lækkert med nogle screenshots og browser-info så vi kan få kigget på det ;-) Eventuelle sikkerhedsmæssige fejl/huller bedes venligst sendt til mig PM så det ikke ligger offentligt tilgængeligt (håber dette er forståeligt).

På forhånd mange tak ;-)



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2012 12:36 af Bruger #8773
Altså - man kan hvert fald ikke se hvad man kan få - nu er det selvfølgelig præ-lancering, men jeg har hvert fald ingen chance som førstegangsbruger at vide hvad siden handler om.

evt. hvad kan videoerne som min ven, mor, lærer, studieportalen eller bog ikke kan?

HVORFOR skal jeg købe det hos jer???

Desuden har i et system, så i kan tracke hvem, som logger på?

For det kunne jo være en hel klasse, som købte til en bruger, og så kunne de alle sammen komme til produktet?

Jeg godt lide det du gør i mailen:
Fold kodeboks ind/udKode 


Men helt ærligt - det er hele 5, som skal købe og så får man KUN 1 måned hel gratis. Det tror jeg ærligt talt ingen, som gider bruge sin tid på :)

Alt i alt fin side, men jeg ville helt sikkert lave din forside om!



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2012 12:58 af Bruger #15747
Hej Jacob,

Vi arbejder i øjeblikket på en præsentationsvideo som kommer til at figurere på forsiden - det er som sagt præ-lancering (beta), så det er klart, at siden stadigvæk har nogle mangler i forhold til at sælge indholdet.

Dit spørgsmål om at tracke: ja, vi tracker alle brugere som logger på. Det er lavet således, at en bruger kun kan være logget på ét sted ad gangen. Hvis du logger på din computer nu og forsøger at logge på, på din telefon, vil du blive logget af på computeren næste gang du trykker på noget. pt. er der et mindre "smuthul" ved, at man kan starte en video for derefter at lade næste person logge ind, men da dette tager tid og er besværligt, har vi valgt ikke at fikse dette endnu. På et tidspunkt ordner vi dog dette med noget javascript i baggrunden ;-)

Det i mailen: Vi snakkede om på et tidspunkt at lade brugere få en måned gratis ved blot at skaffe 5 "venner" (uden krav om køb), men dette kan hurtigt blive en dårlig handel for os med falske brugere i lange baner :-) Vi kunne selvfølgeligt sætte det ned til 2 eller 3 brugere, men vi skal jo heller ikke "skyde os selv i foden" med at give gratis til højre og venstre, når vi gerne skal tjene penge også.



En anden ting som i skal overveje er, at man ikke skal være logget ind for at komme til video'erne - og så give en god forklaring af hvad, som står i videoerne mht. til nøgleord til søgemaskinerne - for hvis en bruger søger efter det på google - ja så kan det da ikke komme frem - men hvis det nu kunne komme frem og brugeren kom ind på siden - så villehan se - okay. her er der en video som jeg skal bruge - skal jeg købe eller skal jeg ikke købe? - så ville i potentielt kunne skaffe en kunde, hvorimod, hvis brugeren ikke kan søge efter det på google, så . . . Tror pointen er forstået :)



Jacob: problemet med Google er skam løst ;-) Google-bots kan komme på siden uden at være logget ind, dog stadigvæk ikke se videoer :-)

Men bortset fra det kan jeg godt se din pointe med, at man skal kunne danne sig en idé om hvilke videoer der findes uden at logge ind. Jeg tror tanken var, at det ikke var et problem fordi det er gratis at logge ind, men jeg ved jo også godt hvor meget jeg selv hader at skulle oprette en bruger for at kunne se indhold :-)

Det er hermed noteret, og vi vil arbejde på dette :-)

UPDATE:

Så er siden blevet opdateret lidt: Der kræves nu ikke login for at kigge rundt på siden og se hvad der er af indhold rundt omkring - man bliver blot sendt til login-siden når dette er påkrævet ;-)



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2012 12:35 af Bruger #8773
Det ser ret nice ud det hele.. Kan ikke se videoerne når jeg ikke har abonnement så jeg kan ikke bedømme selve indholdet på siden. Den der side lige når man kommer ind er ret kedeligt at kigge på med de der knapper til at logge ind bliver det ændret på et tidspunkt? Og den der tomme side lige når man har logget ind hvor der står forside der skal vel også være noget på? Hvordan har i tænkt jer at markedsføre siden på skolerne for jeg tror at folk på min skole gerne vil bruge siden?



Jeg kan ikke se videoerne fordi jeg ikke er logget ind.

Så måske det ville være en god ide og gøre hjemmesiden helt åbent så vi har mulighed for at teste den rigtigt.



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2012 16:02 af Bruger #13010
Det ser ret nice ud det hele.. Kan ikke se videoerne når jeg ikke har abonnement så jeg kan ikke bedømme selve indholdet på siden. Den der side lige når man kommer ind er ret kedeligt at kigge på med de der knapper til at logge ind bliver det ændret på et tidspunkt? Og den der tomme side lige når man har logget ind hvor der står forside der skal vel også være noget på? Hvordan har i tænkt jer at markedsføre siden på skolerne for jeg tror at folk på min skole gerne vil bruge siden?


Knapperne på login-siden er midligertidige i denne præ-lanceringsperiode. Den tomme forsiden kommer der også noget indhold på efterhånden. Den præcise plan for markedsføring er ved at blive udarbejdet, men det bliver et system med nogle ambassadører på gymnasier rundt om i landet som skal sørge for at promovere siden på deres gymnasium. Derudover diverse reklamer på nettet (google, facebook etc.)

Scootergrisen og Jens: Opret jer en bruger, og fortæl mig hvilken e-mail I har brugt, så kan jeg give jer adgang til videoerne ;-)



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2012 16:06 af Bruger #8773
Ville det ikke bare være nemmere at du giver alle adgang i stedet for du skal til at have emails og vi skal logge ind ?



Ville det ikke bare være nemmere at du giver alle adgang i stedet for du skal til at have emails og vi skal logge ind ?


Det ville det muligvis, jo, men da siden er i så-kaldt præ-lanceringstilstand, skal vi også tjene penge på vores brugere. Jeg vil derfor kun tillade indholdsadgang til en håndfuld udviklere i stedet for at lave åben adgang for alle :-)

- Når der er styr på admin-panelet, er det heller intet problem ;-)




Hvad hvis man ændrede forretningsmodellen en smule, ventede med at se $$ med det samme og så lod nogle mennesker ind som kan bruge det uden at skulle betale for det.

Der er så mange gevinster ved det, at det tab der er, er så lille i forhold til, at det virker dumt.

Tab:
1. Du mister betaling for hvad der kan svare til 50-100 brugere. Maks.!

Gevinst
1. Du får testet anvendelighed af sitet.
2. Du får testet sitet af brugere der er i din målgruppe.
3. Du får testet om videoerne er brugbare.
4. Hvis sitet er anvendeligt, får du skabt markedsføring uden at bruge en krone!
5. Du kan få kommentarer, referencer og anbefalinger fra brugere uden at det koster dig noget.

Det anbefales for mange webprojekter at man laver en softlaunch. Den anden metode, briste-eller-bære metode - og håb-og-kryds-fingre metode, virker kun hvis man har tænkt løsninger til ethvert problem. Givet at webprojekter som regel er større end en eller to mand kan anskue, så er det svært at være så god til at løse uforudsete problemer. :)



<< < 12 > >>
t