problem med at SELECT fra databasen

Tags:    php mysqli

hej

det er sådan at jeg er i gang med at bygge en indstillinger side til brugere hvor jeg hente deres infomation nede så de er fri for at ret i det/skrive det igen og igen. ;) så er det sådan at den kommer frem til en den her fejl på siden "Warning: mysqli_stmt::store_result() expects exactly 0 parameters, 7 given in /home/jesperbo/public_html/,,,,.dk/bruger_indstillinger.php on line 45"

det vil sige her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


sådan her ser det ud lige nu omkring til at hente det nede fra databasen, jeg har ikke fået bygge det op endnu til at den skal updater det .

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Fejlen "Warning: mysqli_stmt::store_result() expects exactly 0 parameters, 7 given in /home/jesperbo/public_html/,,,,.dk/bruger_indstillinger.php on line 45" hentyder til din line nummer 45, som er:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


men jeg har dog der i mode også prøve at ret den til det her ;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


så kommer den frem og siger sådan her;

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 4294967296 bytes) in /home/jesperbo/public_html/xxxxxx.dk/bruger_indstillinger.php on line 45

Jeg kan seriøst ikke se hvor problem ligger da det er ligemeget om man gør det endnu eller det andet.. hmm



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1 - store_result tager ingen parametre! Du bruger funktionen forkert eller en forkert funktion.

2 - bind_result kan give problemer med nogle datatyper:
https://bugs.php.net/bug.php?id=51386
Dette skyldes at php ikke får, at vide hvor meget hukommelse din data fylder, derfor allokere dén det maksimale størrelse for den type.

Derfor skal du i dit tilfælde, bruge begge funktioner :)

$stmt->store_result(); // gem resultsettet "lokalt" så php kender datatyper/størrelse

$stmt->bind_result($email, $djnavn, $profiltekst, $facebook, $pris, $booking, $mobil);



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2012 23:11 af Bruger #955
Nu har du fået hjælp, det er godt. Men nu vil jeg lige rette på en alm. html fejl:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Du opretter flere tabel rækker hvor der indgår det samme ID. Det må der ikke hvis sitet skal valideres korrekt.

Så skal alle sammen laves om til klasser.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Bare en lille huskeregel.



#stefan Svensson

Tak for du hjælpen, men som sagt det er mig ret at lærer noget nyt fra udvikleren.dk men det er meget dejligt da at problem er klart nu.

Tak for hjælpen!



ja okay, men det bliver som noget af det sidste jeg gøre..

men tak



t