JSON og AJAX i MVC

Tags:    mvc asp.net json ajax

Hejsa

Jeg er ved at sætte mig dybere ind i MVC og er nu kommet til den del der hedder AJAX og JSON. Jeg fandt en artikel i går som virkede rimeligt simpel og jeg forsøgte at følge, men uden held.
Prøvede derefter at finde nogle flere, men uden rigtigt at komme videre.

Er der nogle der har et godt link til en tutorial eller guide?

For synes det virker smart man kan opdatere sit view igennem MVC via jQuery og slipper for at have en webservice til det.
Det eksempel jeg fandt der var en metode i Controlleren med et actionResult og han så brugte response.write(json) og derefter returnerede null, men tænkte om man ikke kunne lave returtypen til string?
Derudover fik jeg en fejl med context ikke var defineret som jeg ikke fik løst, hvis det måske skulle sige jer noget.

Håber i kan hjælpe mig for synes virkelig det ser spændende ud og virker smart og effektivt.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Nicky

Underligt nok så virker det ikke i Visual Studio 11 Beta og MVC 4 (ASP.NET 4.5), men hvis jeg får det lavet i en MVC 3 applikation så virker det. Har dog et problem med at få selv data vist korrekt og de "properties" der er sat.
Når jeg bruger MVC 4 får jeg hele tiden at vide:
"s is undefined" og når jeg klikker på den kommer jeg til:

// Callbacks context
callbackContext = s.context || s,

som er indeni jquery.

Men tak det gav mig da lidt en ide om hvordan jeg kan arbejde videre med det, og kan se at jeg selvfølgelig lige skulle huske på det er en liste jeg havde lavet til json, og derfor skulle jeg jo iterere igennem det array for at komme til mit objekt og derefter kalde Name på den.
Tak :)



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2012 11:22 af Bruger #17215
t