Kommentarer til hjemmeside

Tags:    hjemmeside respons

<< < 12 > >>
Hej.

Nu er jeg endelig blevet færdig med min uddannelse som er foregået ved siden af jobbet, de sidste 3 år :-)

Mit afgangsprojekt handlede om udviklingsprocessen fra idé til implementering og det gik fint.

Det har hele tiden været planen at mit afgangsprojekt skulle bruges bagefter og det er nu sat i luften på http://brugtfotoudstyr.dk

Siden er fuld funktionsdygtig, men jeg vil gerne have kommentarer til specielt designet, da jeg er en spade til det grafiske. Men al input er velkommen, desværre er der kun oprettet en enkelt annonce indtil videre, da siden jo først blev sat i drift i går :-)

Det skal lige siges, at jeg er i gang med at lave en jQuery slider på forsiden som ruller gennem tilfældige annoncer og så laver jeg også, så man kan browse efter annoncer i de forskellige kategorier (kamera, objektiv, osv.)




19 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 34 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg på ingen måde bedre til grafik end du er..

men kan se at din bund på siden er skubbet 1px (chrome på osx), der ud over tror jeg det ville se bedre ud hvis du rykker dit link "Brugtfotoudstyr på Facebook" i din side bar, lidt mere ind, sådan at B'et ikke står inde i skyggen.

edit:
så lige at login boxen er tom på kontakt siden.



Indlæg senest redigeret d. 12.06.2012 13:36 af Bruger #3427
Login boksen er også tom i Opret bruger og Glemt kodeord ;) Ellers ser det faktisk meget godt ud :)

Du kunne eventuelt lave en hover funktion på menu linjen. Altså så den bliver den samme farve/design når man holder musen over en af linksne som når der er trykket på linket, hvis du forstår.



Jeg er heller ikke god til det grafiske men det jeg så først jeg jeg kiggede på linket var der var der står "Mangler du fotoudstyr?" og "Så har du fundet den helt rigtige side" det står for tæt sammen.

Også er der unødig plads helt nederst på siden efter "Alle rettigheder forbeholdes".

På kontakt siden der er 2 input og 1 textarea men der står ikke navn, email og besked så man ved ikke hvad man skal skrive hvor.

Der er nogen valideringsfejl. Du kan gå ind på http://validator.w3.org/ og teste dine sider.

Jeg syntes ikke den blå baggund på login formularen ude til højre er så god. Den passer heller ikke med den grå baggrund neden under.

Ville fortrække "vis annoncer" i stedet for "søg annoncer".
Og prisen på den eneste annonce er angivet til 0,00 så det jo ikke så godt.

I stedet for "Vis/Skjul kommentarer" så bare vis kommentarene altid.

Kig på sider som den blå avis, gul og gratis osv og se hvordan de har sat det op med annoncer for inspiration.



Ikke noget konkret til siden, men må man spørge til uddannelsen? :) Skal siden bruges til noget eksamen eller har den været brugt til det allerede? I så fald må man spørge til karakter? :)

Derudover vil jeg sige at siden er simpel, men synes måske den blå er lidt for skrigende og ville forsøge at få en lidt mere neutral og blid blå ligesom den til højre her ved IT nyheder.

Ved "søg efter annoncer" ville jeg måske gemme nogle af de (for mig) unødvendige features som antal pr. side og gemme dem i en avanceret kasse eller en udvidet søgning man kan folde ud eller vise den på resultatsiden istedet.
Pris fra/til synes jeg også godt kunne være en avanceret feature, som måske kunne laves til en slider med to punkter på - se eventuelt jQuery UI.
Derudover kan man ikke se nogen steder hvilke af disse muligheder der er krævet, og så er det (for mig) normal kotume at søgeknappen kommer efter input-felter og søgemulighederne.
Kontakt ville jeg muligvis også sige der kunne være et emne for nemheds skyld for dig så du nemmere kan sortere i de mails du modtager og finde dem nemmere senere når der kommer skub i siden, plus de vil måske endda ha mulighed for at vælge noget foruddefineret som "ide", "ny kategori" eller deres egen tekst - blot ideer.

Er det meningen der skal være noget tekst eller ikoner i den grå top-bar der er?

Ellers virker det som en meget fin side :)



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2012 22:52 af Bruger #17215
Det var et produkt af min eksamen - sammen med min alt for lange rapport. Så ja, jeg har været til eksamen og det gik godt. Hjemmesiden betyder dog ikke det store for eksamenskarakteren, det er mere rapporten. Det lykkedes mig at få 10,50 i gennemsnit for hele uddannelsen - måske pral, men godt klaret af en 40 år gammel smølf :-)

Jeg er enig her, da jeg selv har været meget i tvivl. Jeg har også overvejet noget pastel-grøn agtigt for ligesom at køre "genbrugs" ideen helt igennem.
Faktisk synes jeg det lyder som en god ide, men det er ikke forretningskritisk så det er jo noget der kan skydes lidt efter dit temperament :)

Ja, det var planen i begyndelsen. Men nu overvejer jeg at fjerne den i stedet for.

Tusind tak for en super respons!

Det var så lidt :)
Du kan jo eventuelt markere den ud af din kode og så når der kommer indhold så putte den ind :)

Lagde lige mærke til at til højre har du "din reklame"-billede, som du muligvis kunne lave en dedikeret side til.
Ved det måske ikke er noget du har fokus på nu, men jeg tænker i forhold til SEO så jo før den kommer derud jo bedre rank får den på indholdet og dermed når du er færdig med de andre småting har du måske fået rank til nogen finder den og ønsker at annoncere der.
Bare en simpel side med en meget kort beskrivelse af de kan få deres annonce der og så at de kan tage kontakt til dig for nærmere detaljer og husk at bruge de rigtige keywords, searchwords som du vil have at folk skal finde din "din-annonce-side" på - altså ord som de vil søge på når nogen vil finde en side at annoncere for dit segment/"marked".



Fin side, dog virker det lidt underligt i boksen med de tilfældige annoncer, at den rykker helt over til venstre, når sidste annonce er nået. Det ville se bedre ud, hvis den forsatte cirkulært: 1, 2, 3, 1, 2, osv. :)



Billedet har jo faktisk runde hjørner kan jeg se det bare fordi du bruger en padding så noget af baggrunden ikke vises.

På og ændre baggrundens padding til 20px 25px 25px ligsom ved reklame baggrunden så passer det hele.



Tak for responsen Kenneth. Du har ret i, at hele højre kolonnen er rykket lidt til venstre i Chrome. Det må fikses :-)



Login boksen er også tom i Opret bruger og Glemt kodeord ;)


Lige det er med vilje, da jeg havde nogle programmeringstekniske udfordringer omkring default button m.m. når login-boksen blev vist. Men det må jeg se om jeg kan løse :-)

Det med hoverfunktionen overvejer jeg også lige - tak :-)






Jamen det var da så lidt ;)





<< < 12 > >>
t