Kommentarer til hjemmeside

Tags:    hjemmeside respons

<< < 12 > >>
Hej.

Nu er jeg endelig blevet færdig med min uddannelse som er foregået ved siden af jobbet, de sidste 3 år :-)

Mit afgangsprojekt handlede om udviklingsprocessen fra idé til implementering og det gik fint.

Det har hele tiden været planen at mit afgangsprojekt skulle bruges bagefter og det er nu sat i luften på http://brugtfotoudstyr.dk

Siden er fuld funktionsdygtig, men jeg vil gerne have kommentarer til specielt designet, da jeg er en spade til det grafiske. Men al input er velkommen, desværre er der kun oprettet en enkelt annonce indtil videre, da siden jo først blev sat i drift i går :-)

Det skal lige siges, at jeg er i gang med at lave en jQuery slider på forsiden som ruller gennem tilfældige annoncer og så laver jeg også, så man kan browse efter annoncer i de forskellige kategorier (kamera, objektiv, osv.)




19 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 34 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er heller ikke god til det grafiske men det jeg så først jeg jeg kiggede på linket var der var der står "Mangler du fotoudstyr?" og "Så har du fundet den helt rigtige side" det står for tæt sammen.

Også er der unødig plads helt nederst på siden efter "Alle rettigheder forbeholdes".

På kontakt siden der er 2 input og 1 textarea men der står ikke navn, email og besked så man ved ikke hvad man skal skrive hvor.

Der er nogen valideringsfejl. Du kan gå ind på http://validator.w3.org/ og teste dine sider.

Jeg syntes ikke den blå baggund på login formularen ude til højre er så god. Den passer heller ikke med den grå baggrund neden under.

Ville fortrække "vis annoncer" i stedet for "søg annoncer".
Og prisen på den eneste annonce er angivet til 0,00 så det jo ikke så godt.

I stedet for "Vis/Skjul kommentarer" så bare vis kommentarene altid.

Kig på sider som den blå avis, gul og gratis osv og se hvordan de har sat det op med annoncer for inspiration.


Tak for god respons.

Nu har det aldrig været meningen at min side skal være magen til DBA, gul og gratis, etc. Så det gør jeg nok ikke.

Jeg validerer dem også normalt, men kom fra det igen da jeg havde allermest travlt med at skrive min rapport. Jeg må lige igennem det igen.

Den eneste annonce (nu er siden kommet op i går) er en købsannonce og derfor ingen pris. Tror måske jeg skal gøre mere opmærksom på i søgeresultatet om det er køb eller salg.

Men tak igen for fin kritik



Der hvor der står "Klik på * for at se annoncen herunder" der rimgeligt unødvendigt. Bare lav hele feltet med annoncen klikbar det virker mere logisk.

Et forstørrelsesglas er jo noget der forstørre så det er bedre at bruge hvis man zoomer ind på et billede.



Der hvor der står "Klik på * for at se annoncen herunder" der rimgeligt unødvendigt. Bare lav hele feltet med annoncen klikbar det virker mere logisk.

Et forstørrelsesglas er jo noget der forstørre så det er bedre at bruge hvis man zoomer ind på et billede.


Helt enig i den betragning. Jeg havde bare ikke tid til at lave det, da det ikke er helt ligetil i et asp.net gridview. Men du har ret, det skal rettes.



Ikke noget konkret til siden, men må man spørge til uddannelsen? :) Skal siden bruges til noget eksamen eller har den været brugt til det allerede? I så fald må man spørge til karakter? :)


Det var et produkt af min eksamen - sammen med min alt for lange rapport. Så ja, jeg har været til eksamen og det gik godt. Hjemmesiden betyder dog ikke det store for eksamenskarakteren, det er mere rapporten. Det lykkedes mig at få 10,50 i gennemsnit for hele uddannelsen - måske pral, men godt klaret af en 40 år gammel smølf :-)

Derudover vil jeg sige at siden er simpel, men synes måske den blå er lidt for skrigende og ville forsøge at få en lidt mere neutral og blid blå ligesom den til højre her ved IT nyheder.


Jeg er enig her, da jeg selv har været meget i tvivl. Jeg har også overvejet noget pastel-grøn agtigt for ligesom at køre "genbrugs" ideen helt igennem.

Ved "søg efter annoncer" ville jeg måske gemme nogle af de (for mig) unødvendige features som antal pr. side og gemme dem i en avanceret kasse eller en udvidet søgning man kan folde ud eller vise den på resultatsiden istedet.
Pris fra/til synes jeg også godt kunne være en avanceret feature, som måske kunne laves til en slider med to punkter på - se eventuelt jQuery UI.


Enig og jeg er i gang - det kommer også en "browse" af annoncer i hver enkelt kategori.

Derudover kan man ikke se nogen steder hvilke af disse muligheder der er krævet, og så er det (for mig) normal kotume at søgeknappen kommer efter input-felter og søgemulighederne.
Kontakt ville jeg muligvis også sige der kunne være et emne for nemheds skyld for dig så du nemmere kan sortere i de mails du modtager og finde dem nemmere senere når der kommer skub i siden, plus de vil måske endda ha mulighed for at vælge noget foruddefineret som "ide", "ny kategori" eller deres egen tekst - blot ideer.


Det må jeg overveje, hvis der begynder at komme en masse mails :-)

Er det meningen der skal være noget tekst eller ikoner i den grå top-bar der er?


Ja, det var planen i begyndelsen. Men nu overvejer jeg at fjerne den i stedet for.


Tusind tak for en super respons!



Fin side, dog virker det lidt underligt i boksen med de tilfældige annoncer, at den rykker helt over til venstre, når sidste annonce er nået. Det ville se bedre ud, hvis den forsatte cirkulært: 1, 2, 3, 1, 2, osv. :)


Enig, det vil jeg se om jeg kan rette i jquery slideren.



Kan ikke komme mig over bagggrundsbilledet på id="login". Det bedre hvis du fjerne det også sætte en sort border på input felterne.

Også overskriften hvor der for eksempel står :
"
Mangler du fotoudstyr?
Så har du fundet den helt rigtige side
"

Den er for fed og står for tæt. Mine øjne kan ikke lide det:pirat:



Kan ikke komme mig over bagggrundsbilledet på id="login". Det bedre hvis du fjerne det også sætte en sort border på input felterne.


Det er der hele menuen ligger når man er logget ind - både som bruger eller administrator. Så lige præcist det synes jeg er ok :-)

Også overskriften hvor der for eksempel står :
"
Mangler du fotoudstyr?
Så har du fundet den helt rigtige side
"

Den er for fed og står for tæt. Mine øjne kan ikke lide det:pirat:


Der er vi enige - i hvertfald er vi enige om, at det står for tæt. Det skal laves om.




Hvis du syntes det er ok så lav i det mindste baggrunden så den matcher med den baggrunden der er nedenunder hvor der er reklame for photo gadget og andre. Sådan at de er ens begge baggrunden i form og placering.

Som det er nu er den blå baggrund lidt smallere og har skarpe hjørner, den grå baggrund er lidt breddere og har runde hjørner.



Hvis du syntes det er ok så lav i det mindste baggrunden så den matcher med den baggrunden der er nedenunder hvor der er reklame for photo gadget og andre. Sådan at de er ens begge baggrunden i form og placering.

Som det er nu er den blå baggrund lidt smallere og har skarpe hjørner, den grå baggrund er lidt breddere og har runde hjørner.


Grunden til farveforskellen er, at menuen (login boksen) skal være mere fremtrædende end reklamerne, så det er ret bevidst. At de så nok bør have runde hjørner kan du sagtens have en pointe i.



<< < 12 > >>
t