Menu i MySQLi

Tags:    php mysqli css

Hej
Jeg er igang med finde ud af hvordan MySQLi virker, altså hvordan jeg kan udbygge alle mine nuværende funktioner baseret på det gamle MySQL API, til det nye MySQLi API i stedet. Jeg har fået systemet til at vise indhold fra databasen, og lavet min menu, men nu er jeg stødt på et lille problem med CSS-styling.
Jeg har min menu og her har var den i den tidligere version blevet bedt om at sætte <li class="current"> hvis min nuværende placering var der hvor linket pegede hen.
Jeg har bygget min menu på ny med MySQLi og har så forsøgt at indsætte den kode jeg brugte før. Det skal lige siges at i den gamle version havde jeg en tabel til hver af de øvre menupunkter og det har jeg nu lavet om, således at jeg har mine øvre menupunkter(parents) og de nedre(children) i hver sin tabel så jeg har content og subcontent tabeller i min database og jeg henter menuerne med et while-loop.
Her er lige koden til den øvre menu, mangler lige at lave den nedre endnu, men det kommer når jeg har styr på denne:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det er denne del som er problemet:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den får jo at vide at den skal sætte clas="current" for det menupunkt jeg befinder mig på. I den gamle udgave virkede det skam også, men det gør det ikke nu. For at vær helt præcis, så efter indsættelse af mit if-statement vil den slet ikke vise menupunkter overhovedet.
Er der nogen der kan give mig et par fif til hvordan jeg fikser problemet.
Skal jeg måske tilføje noget for each til mit while-loop?
Eller skal jeg få den til at sætte class ud fra mit titel felt i tabellen?

EDIT: Tilføjes:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

til mit if statement i while-loopet, så kommer menupunkterne frem, men den aktuelle for ikke class="current"



Indlæg senest redigeret d. 23.06.2012 14:07 af Bruger #17072
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
At kalde mysqli for nyt er hvis lidt en overdrivelse ... Er det ikke 10 år siden de implementerede det? Nej hvis du vil noget så kig på PDO eller noget ORM



t