Forskel på browser?

Tags:    browser website chrome firefox

<< < 12 > >>
Hej.

Mange web browser hjemmesider skriver at deres browser er den hurtigste og sådan, men er der egentlig forskel på hastigheden, fra browser til browser?
Er det ikke bare hvor god, og hurtig din computer er?

Hvilken browser synes i er bedst?

Jeg er lidt selv programmør, og når jeg ser videoer om det og sådan, så bruger næsten alle Firefox, som standard browser?
Er den bedre til at teste hjemmesider, eller hvad?





12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Ja. Det er ganske vidst sværere at lave fede effekter i IE, da den ikke understøtter så mange forskellige egenskaber som andre browsere, men det betyder jo ikke, at det er umuligt at gøre det. Hvis man f.eks. vil lave nogle runde hjørner i IE7, kan man jo evt. bruge billeder i stedet for border-radius. Og det samme gælder med skygger og lign. Dog når det kommer til at animere er det ganske vidst sværere, at lave et billede, men der kan man som sagt bruge JavaScript, som du også skriver.
Så ja. Giver dig ret i at det så er sværere, men tilgengæld lærer man mere af det. Næsten 1/6 af alle med en computer i dag benytter IE i. Så hvis man fuldstændig dropper at designe siden til IE, så mister man da sikkert en del besøgende pga. det.
Jeg mener bare, at en side ser mere professionel ud, hvis den understøttes af alle browsere (heriblandt en IE version). :) Og derfor synes jeg heller ikke om, når en hjemmeside direkte henviser en til, at man skal hoppe over til en anden browser, fordi den ikke er designes til vedkommendes nuværende browser.

Hvis du ligger mærke til, hvad jeg skriver, så skriver jeg heller ikke det er umuligt. Men jeg skriver, at IE6/7/8 fravælges fordi den ekstra implementering der skal til for, at det virker simpelthen tager for meget ekstra tid.

@Gustav jeg er helt enig og ja IE10 ser spændende ud, det bliver sjovt, at se hvad det kan blive til. Desværre hjælper det ikke til dem der sidder på en Windows XP.





Alex: Jeg mener bare, at en side ser mere professionel ud, hvis den understøttes af alle browsere (heriblandt en IE version)


Det kan godt ske du synes det, men en der bruger IE6-8 ville aldrig bemærke det :) Som udgangspunkt skal siderne selvfølgelig altid virke i forskellige browsere men hvordan de ser ud og lækkerheden kommer helt an på hvilken browser brugeren benytter sig af - en med et sort/hvid fjernsyn fra 1970 forventer heller ikke at kunne modtage et 1080p signal, så hvorfor begynde at bruge tid på at få fjernsynet til at kunne klare det.

Drop alle de fancy eyecandy ting til de browserer der pr native ikke understøtter det og brug ressourcerne på noget andet - f.eks. indholdet af hjemmesiden.

Elsker budskabet på den her side: Do websites need to look exactly the same in every browser?

Dog enig i at det er dårlig stil at henvise til en anden browser eller helt blokerer for indhold.

Selv bruger jeg Chrome pt, men kommer nok til at bruge Safari når OSX Mountain Lion udkommer.





<< < 12 > >>
t