Data fra php til JS

Tags:    javascript php jquery

Hej.
Jeg har til et projekt brug for at hente en masse data fra min mysql database, og bruge denne data i et JS slider plugin.

Den skal ud fra en get find ud af hvilke billeder den skal vise i slideren.
Antallet af billeder er ændres heletiden af brugeren, og bruger derfor en while loop til at få data i php.
men hvordan får jeg dette over i js?

Kan godt få en enkelt vraiabel der over, men nu gælder det jo mange forskellige, og ikke altid samme antal.




4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
>og bruger derfor en while loop til at få data i php. men hvordan får jeg dette over i js?
læg dine værdier ind i et array i PHP, og encode dem med json_encode, som du så decoder med JS og anvender som et array i JS

i php anvender du
$ar=array(dine værdier);
echo json_encode($ar);


i JS anvender du
var js_ar=JSON.parse(http.responseText);

eller du kan bruge jquery til det til at aflæse det




Uden din kode og et navn på plugin'et, kan jeg kun gætte mig frem, men kunne forestille mig, at du ved hjælp af JSON kan returnere et array med billederne.

JSON står for Javascript Object Notation så vidt jeg husker, og bruges til at sende objekter gennem HTTP-protokollen hvilken er tekstbaseret.

Hvis du f.eks har et array i php, der indeholder en sti, et navn og en beskrivelse du har hentet fra en database, ville det kunne skrives noget ligende:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Jeg kan ikke forestille mig andet, end at der er en JSON-parser i PHP - ellers er det i hvert fald til at finde. Du kan også vælge at gøre det i XML, eller noget helt tredje. Personligt bruger jeg altid JSON til sådan noget.

Du skal selvfølgelig hente dataen med et AJAX kald, som du fik vist i en den anden tråd :)

God fornøjelse, og du spørger bare igen hvis der er noget ;)



Indlæg senest redigeret d. 09.08.2012 16:54 af Bruger #16372
Som jeg har skrevet til en tidligere i dag også, så kan du muligvis finde dele af min artikel her på siden interessant: http://www.udvikleren.dk/artikler/374/dynamisk-indhold-med-ajax-og-php/



Tak alle 3, det var en stor hjælp :)



t