Lokal webserver

Tags:    server php mac

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har nu i rigtig lang tid brugt XAMPP 1.7.3 til mac os x, men de forskellige komponenter i systemet er kraftigt forældet i forhold til windows versionen.
Der er nogle beta-versioner ude, men de synes ikke rigtig at virke, også selvom man laver diverse ting om for at det skulle virke ifølge deres eget forum.
Så derfor vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale et noget mere opdateret alternativ til XAMPP.
Jeg ved godt at det er muligt blot at installere LAMP-funktioner på en Linux-Server, men det har jeg allerede, da jeg bruger det til at teste det jeg har lavet inden det kommer ud på det store internet.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo, men er der også MySQL-server på det indbyggede?



Jo, men er der også MySQL-server på det indbyggede?


Den installerer du bare manuelt. Der ligger Apache med PHP på OS X som standard.



Mac OS X kommer med en Apache og PHP service. Hvorfor ikke bruge disse da de kun skal aktiveres?

http://www.nemprogrammering.dk/Linux/php_til_mac.php

Lavede på et tidspunkt dette script som aktiverede php og apache delen i Mac OS X. Kik evt. På det i stedet for at installere XAMP og bokse med det.


Det lyder supernemt. Men jeg tillader mig, at argumentere lidt imod.

Hvis det er fordi det skal være nemmere og ikke "bokse" med MAMP, så skal han investere i Mountain Lion. Så har han i et mindste en installation der kun er ½ år forældet.

Hvilket trods alt var udgangspunktet; "men de forskellige komponenter i systemet er kraftigt forældet".



<< < 12 > >>
t