Ændre tid på server?

Tags:    server tid mysql database

Hej :)

Jeg er fast kunde hos Gigahost.dk. og har derfor også en phpmyadmin mysqli database, som jeg gør mig brug af.

Det er bare det, at serverens tid er 2 timer foran.

Er der nogen, der ved hvordan jeg kan ændre det? Skal det gøres i phpmyadmin af mig eller?

På forhånd tak for hjælpen :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Før du slutter dig til databasen skriver du følgende (date_default_timezone_set("Europe/Copenhagen");) så skulle tiden meget gerne passe :)

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 





Hm det hjalp desværre ikke :)



Fik du nogensinde løst problemet?

Jeg har haft samme problem hos Gigahost på alle mine domæner og fik på et tidspunkt svaret at det kunne der ikke laves om på.

Så nu er nogle år senere vil jeg altså IKKE tro på dette så kontaktede dem igen og de sagde at jeg på mine domæner skulle ind i php-indstillinger og rette til date.timezone: Europe(Copenhagen) MEN det står de allerede til.

Har nu skrevet til dem igen, men tit venter jeg flere dage og jeg skal løse problemet NU.

Nogen som kan opklare hvad der sker og hvordan det kan løses, tak?



Hvis tiden er 2 timer foran ved korrekt tidszone, så kunne man måske ændre tidszone til en der 2 timer bagud?

Jeg ved godt det ikke er en pæn løsning...



Tak for at prøve på at hjælpe.

Tror jeg er kommet problemet lidt nærmere. Har I masser af år brugt FTP fra Adobe Dreamweaver CS4 og det har virket før, men viser altså nu 2 timers forskel.

Jeg prøvede så at teste i mit FTP-program FlashFXP og der findes problemet IKKE. Har nu brugt flere timer på at søge efter en løsning for Dreamweaver, men har ikke fundet løsningen endnu, men vender tilbage hvis det lykkes. Måske har Jacob som oprettede spørgsmålet også brugt Dreamweaver FTP.



ARGH!

Så ikke at det oprindelige indlæg var så gammelt. Så stop dog med at kommentere på OLD gamle indlæg!

Opret hellere et nyt!




Indlæg senest redigeret d. 12.07.2013 08:33 af Bruger #17610
t