Php framework

Tags:    php framework

<< < 12 > >>
Hej

Overvejer at bruge et php framework, men vil gerne vide hvad i synes om framework?

F.eks:
Hvorfor bruge framework?
Hvad for et framework bruger du?
osv..



Jeg vil gerne give lidt point til Laravel.

Det er et af de nyere Frameworks, som kun kører PHP 5.3+. Skal man bare lige være opmærksom på hvis man for eksempel har webhotel hos surftown.

Jeg har prøvet et utal af frameworks, og er nu endt hos Laravel.
Det har den mest simple og intuitive syntax efter min mening.
Samtidig er det helt vildt fleksibelt. Det kan bruges på så mange forskellige måder, og har alt hvad man har brug for out of the box, og så er det forholdvis lightweight.
Og bedst af alt har det sindsygt god dokumentation! Hvilket er noget af det vigtigste for mig.

Jeg bruger et Framework primært fordi det på mange områder tvinger mig til at lave renere kode, samt holde lav kobling i mine projekter.
Det giver mig også et boost tidsmæssigt at udvikle i et framework, og så skal jeg ikke tænke ret meget på sikkerhed selv :)
Jeg har umiddelbart kun gode grunde til at bruge et framework.



Indlæg senest redigeret d. 13.08.2012 09:07 af Bruger #16319
Personligt holder jeg meget af Kohana. I frameworks er mange ting allerede klaret for dig. Eksempelvis stripping af det data, du skriver til din database, og der kan være flere forudskrevede moduler, som kan lette dit arbejde betydeligt. Personligt holder jeg meget af struktur, og jeg bruger frameworks for at holde en hvis kodestandard, når jeg programmerer.



Jeg er mest til micro frameworks ala Silex men jeg har også hørt en masse godt om Symfony2



Jeg har bygget mit eget framework igennem de sidste 2 års tid - hele tiden udviklet det så det opfylder mine krav og behov til de jeg laver. På den måde har jeg et framework som kun indeholder et absolut minimum af hvad jeg nogensinde får brug for og som passer til min kodestil.

Det er selvfølgeligt helt i orden at anvende andre frameworks - det kan ofte nok være en fordel hvis flere programmører skal arbejde på et projekt, og der kræves noget dokumentation for frameworkets brug og opbygning, men ved de store frameworks får man også bare en masse ligegyldig ekstra-klamp med, som man mange gange slet ikke har brug for :)



Jeg har bygget mit eget framework igennem de sidste 2 års tid - hele tiden udviklet det så det opfylder mine krav og behov til de jeg laver. På den måde har jeg et framework som kun indeholder et absolut minimum af hvad jeg nogensinde får brug for og som passer til min kodestil.

Det er selvfølgeligt helt i orden at anvende andre frameworks - det kan ofte nok være en fordel hvis flere programmører skal arbejde på et projekt, og der kræves noget dokumentation for frameworkets brug og opbygning, men ved de store frameworks får man også bare en masse ligegyldig ekstra-klamp med, som man mange gange slet ikke har brug for :)


Det er vel lidt ligesom argumentationen for at bruge et CMS, eller selv lavet et. Heldigvis er der så tilstrækkeligt mange frameworks at man helt sikkert kan finde et der opfylder ens behov.



Jeg har bygget mit eget framework igennem de sidste 2 års tid - hele tiden udviklet det så det opfylder mine krav og behov til de jeg laver. På den måde har jeg et framework som kun indeholder et absolut minimum af hvad jeg nogensinde får brug for og som passer til min kodestil.

Det er selvfølgeligt helt i orden at anvende andre frameworks - det kan ofte nok være en fordel hvis flere programmører skal arbejde på et projekt, og der kræves noget dokumentation for frameworkets brug og opbygning, men ved de store frameworks får man også bare en masse ligegyldig ekstra-klamp med, som man mange gange slet ikke har brug for :)


Det er rigtigt, at man får en masse ekstra med, men de fleste frameworks er heldigvis opbygget modulart, så selvom det bare ligger der, bliver det først loadet når man skal bruge det. Og det er jo ret sejt ;)



kender et par stykker der benytter sig af CI (CodeIgniter) har dog ikke selv haft tiden til at kigge på det endnu, men kun hørt godt om det :)



Codeigniter er dejlig nemt at komme i gang med, og det har en super god dokumentation. Desuden er der utroligt meget materiale/guides at bruge rundt omkring nettet med dette framework.



Mange udviklere fra CodeIgniter er begyndt at hoppe på Laravel-vognen, da meget af Laravels concept kommer fra CI, men bare endnu bedre og med flere funktioner, som blandt andet bedre Routing, Asset og Template engine.

Shift from Codeigniter to Laravel



Indlæg senest redigeret d. 13.08.2012 15:58 af Bruger #16319
Jeg vil gerne give lidt point til Laravel./quote]

Lyder som et fornuftig framework, tror jeg vil kigge på det. Kender du nogle gode begynder guides?



<< < 12 > >>
t