Mere karma ved artikler

Tags:    karma udvikleren.dk artikler

<< < 12 > >>
Hej :)

Jeg sad lige her og kiggede lidt på artiklerne. Det gik så op for mig, at de brugere, som har skrevet artiklerne ikke får særlig meget karma for deres artikler set i forhold til et almindeligt forum-indlæg.

For at motivere flere til at lave artikler her på udvikleren.dk. kunne man gøre, at når en bruger gav karma, så ville det give 3 istedet for 1.

Desuden er en artikel mere omfattende og krævende at lave, end at besvare et par spørgsmål. Så dette er et forslag til en lille forbedring her på udvikleren.

Bare se den sidste artikel fx: http://www.udvikleren.dk/artikler/374/dynamisk-indhold-med-ajax-og-php/

12 karma for 4 sider, som er rimelig gennemførte :)

Hvad synes i? kan det have konsekvenser?

(Måske er det allerede forslået - ved det ikke)



Indlæg senest redigeret d. 14.08.2012 20:43 af Bruger #15747
True. Og når man har lagt en artikel ud til godkendelse er der mange som stemmer den op...men de læser den jo ikke igen efterfølgende og giver karma for den, så "stem op" burde måske også give karma.



Synes også at "stem op" skal give karma. Hvis man synes det der er lagt ud til godkendelse er godt hvorfor skulle "udgivelsen" så ikke os være det?

En anden ting der kunne være rart var hvis søgefunktionen under Artikler kom til at virke så man ikke skal klikke sig igennem en masse sider.



Hvis "stem op" skal give karma -- hvilket jeg synes er en storartet idé -- så skal det først registreres som karma på brugeren når artiklen er endeligt godkendt.



Hej gutter,

Jeg har også ærget mig over at forfatterne får for lidt karma for deres ellers glimrende artikler og også ved flere lejligheder opfordret til at der bliver stemt mere på dem. Jeg har dog endnu ikke fundet på en løsning som jeg selv syntes var god nok. Som udgangspunkt synes jeg at det komplicerer karma-systemet hvis stemmer pludselig tæller mere nogen steder end andre. Det kunne man løse ved simpelthen at udbetale en sum karma når en artikel godkendes, men det synes jeg også vil gøre det hele mindre transparent. Med andre ord er jeg altså ikke sikker på hvordan vi skal løse det her "problem" :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej gutter,

Jeg har også ærget mig over at forfatterne får for lidt karma for deres ellers glimrende artikler og også ved flere lejligheder opfordret til at der bliver stemt mere på dem. Jeg har dog endnu ikke fundet på en løsning som jeg selv syntes var god nok. Som udgangspunkt synes jeg at det komplicerer karma-systemet hvis stemmer pludselig tæller mere nogen steder end andre. Det kunne man løse ved simpelthen at udbetale en sum karma når en artikel godkendes, men det synes jeg også vil gøre det hele mindre transparent. Med andre ord er jeg altså ikke sikker på hvordan vi skal løse det her "problem" :)
Jeg syntes ikke at der er noget problem i at folk der gør en ekstra indsats, ved at skrive artikler, bliver belønnet med lidt ekstra karma, for at skrive artiklen. F.eks. kunne der gives 10 karma til forfatteren, hvis en artikel udgives.



Hvorfor ikke gøre brug af de "likes" der kommer ud af det.
Hvis der er 25 der stemmer den op og 2 der stemmer den ned så bør forfatteren få 23 karma point.

Man må jo formode at jo mere gennemarbejdet en artikel er, jo bedre den er beskrevet, jo flere folk vil stemme den op.
Desuden er det omvendt. Det kan fx også være med til at forhindre at man ligger en artikel der er lavet på en time eller to op.





Det er jo sådan det fungerer nu, Daniel? Er din pointe at det skal forblive sådan eller...? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Med hvad med at give "Stem op" pointene som karma når artiklen udgives som der er blevet foreslået? Eller er der nogle problematikker ved det?




Hej Søren,

Det vil være det samme som at give en fast-defineret karma-start-bonus pr. artikel, eftersom at artiklen jo automatisk godkendes når den har nået et vist antal stemmer :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Overfør de stemmer så en artikel altid starter med de point som brugerne der stemte op har givet?



<< < 12 > >>
t