Mere karma ved artikler

Tags:    karma udvikleren.dk artikler

<< < 12 > >>
Hej :)

Jeg sad lige her og kiggede lidt på artiklerne. Det gik så op for mig, at de brugere, som har skrevet artiklerne ikke får særlig meget karma for deres artikler set i forhold til et almindeligt forum-indlæg.

For at motivere flere til at lave artikler her på udvikleren.dk. kunne man gøre, at når en bruger gav karma, så ville det give 3 istedet for 1.

Desuden er en artikel mere omfattende og krævende at lave, end at besvare et par spørgsmål. Så dette er et forslag til en lille forbedring her på udvikleren.

Bare se den sidste artikel fx: http://www.udvikleren.dk/artikler/374/dynamisk-indhold-med-ajax-og-php/

12 karma for 4 sider, som er rimelig gennemførte :)

Hvad synes i? kan det have konsekvenser?

(Måske er det allerede forslået - ved det ikke)



Indlæg senest redigeret d. 14.08.2012 20:43 af Bruger #15747
Jeg ved ikke om det vil give mening -

Men hvad med karma for hvor mange, der har læst artiklen? :)

Men man ville selvfølgelig kunne manipulere med det for at få mere karma.



Indlæg senest redigeret d. 16.08.2012 18:42 af Bruger #15747
Jeg ved ikke om det vil give mening -

Men hvad med karma for hvor mange, der har læst artiklen? :)

Men man ville selvfølgelig kunne manipulere med det for at få mere karma.
Det er jo ikke sikkert at man mener at artiklen er god, efter man læst den. Desuden er det antal views, er der jo ikke noget ved det, da folk kan gå ind på artiklen og smutte igen efter 2 sekunder.



Indlæg senest redigeret d. 16.08.2012 19:32 af Bruger #4487
Jeg ved ikke om det vil give mening -

Men hvad med karma for hvor mange, der har læst artiklen? :)

Men man ville selvfølgelig kunne manipulere med det for at få mere karma.
Det er jo ikke sikkert at man mener at artiklen er god, efter man læst den. Desuden er det antal views, er der jo ikke noget ved det, da folk kan gå ind på artiklen og smutte igen efter 2 sekunder.


Hvad så med en reminder? Ville det være for irriterende?

Fx lige inden du forlader siden med artiklen, kunne der komme en popup og sige, "fik du husket at afgive karma?" osv? :)



Jeg ved ikke om det vil give mening -

Men hvad med karma for hvor mange, der har læst artiklen? :)

Men man ville selvfølgelig kunne manipulere med det for at få mere karma.
Det er jo ikke sikkert at man mener at artiklen er god, efter man læst den. Desuden er det antal views, er der jo ikke noget ved det, da folk kan gå ind på artiklen og smutte igen efter 2 sekunder.


Hvad så med en reminder? Ville det være for irriterende?

Fx lige inden du forlader siden med artiklen, kunne der komme en popup og sige, "fik du husket at afgive karma?" osv? :)


Problemet ligger i, at mange af dem der faktisk læser artiklerne, er anonyme brugere der kommer fra google, og så vidt jeg ved, har anonyme ikke ret til at give karma. :-)



Jeg synes personligt ikke det er noget stort problem. Altså det er jo fint at vi har karma-systemet på udvikleren, men hvad skal det i virkeligheden bruges til? Brugere med mere karma tæller mere i generelle diskussioner rundt om på siden, men for mig syns jeg personligt ikke det er noget problem, at jeg ikke får mere karma end jeg gør for min artikel (Jacob: er i øvrigt glad for, at du kan lide min artikel :) )

Altså selvfølgeligt så er det altid rart at blive værdsat for sin indsats med at skrive artikler på siden, men kunne man ikke gøre det på en anden måde? Uden at skulle ego-trippe helt vildt, så synes jeg da altid det er rart at få ros og blive "fremhævet" når jeg har gjort et stykke arbejde (skrevet en artikel) som folk kan have gavn af.

Som en nævner, så kommer en del af besøgene jo fra Google, men jeg ved ikke om man eventuelt kunne implementere et "anonymt" like-system? På den måde kan "anonyme" brugere (fra Google) også give deres mening til kende uden nødvendigvis at blive tvunget til at oprette sig en bruger. Det kunne så eventuelt give et kvart eller halvt karma-point når en anonym bruger bedømmer noget.

Samtidig kunne man måske gøre noget mere ud af at promovere karma-knapperne på artiklerne - noget med en lille pop-over med en stor pil og en lille besked om, at man skal huske at vurdere artiklen :) Det kan selvfølgeligt være irriterende i længden, men som bruger på siden kan der måse være en "vis ikke denne besked igen"-knap hvor brugere udefra altid vil se beskeden (eller at der gemmes en cookie når de afviser beskeden så de heller ikke får den fremover).

Jeg ved ikke om noget af det ovenstående kan bruges, men det var lige umiddelbart mine tanker og ideer om karme-systemet :)



Nu hvor denne artikel er oppe at vende, vil jeg lige smække lidt input ind.

Først og fremmest bakker jeg op om Simon's seneste indlæg.

En anden lille detalje er, at hvis man tilgår udvikleren fra en enhed med en screen width på under 990px vil man slet ikke kunne have gavn af disse karma-knapper. Jeg er tit på udvikleren fra min mobil, og hopper jeg over et indlæg jeg kunne tænke mig at stemme op, har jeg ikke muligheden der.



<< < 12 > >>
t