Nogen, der har erfaringer med prestashop eller magento?

Tags:    prestashop magento websho

<< < 12 > >>
Hej :)

Jeg overvejer at lave en webshop - og har overvejet prestashop og magento?

Kan man ændre designet i deres css filer osv, så man har mulighed for at lave et unikt design eller skal man vælge deres themes? :)



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Magento:

- Meget stejl læringskurve
- Avanceret at sætte op
- Tungt så vil anbefale en dedikeret server
- Kompleks moduludvikling samt templating grundet strukturen
- Kan være en stor opgave at holde opdateret
- Ekstremt fleksibelt

Prestashop:

- Hurtig opsætning
- Simple templating med Smarty
- Nemmere moduludvikling
- Ikke så fleksibelt som Magento
- Massere af gratis moduler
- Mindre og nemmere opdateringer


Det er nogenlunde mit syn hvis jeg lige hurtigt brainstormer :)



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2012 10:24 af Bruger #16319
Nu har jeg aldrig rørt ved magento, men du kan godt ændre i CSS til Prestashop, og desuden er systemet super brugervenligt, både for dig og for dine kunder.
Mener der findes diverse tutorials, som kan hjælpe dig med at lave dit helt personlige theme til systemet, så du har menuer osv. lige hvor du vil have dem.



Har du selv erfaringer med Prestashop? :)



Prestashop er efter min mening lidt nemmere at gå til, hvor Magento er en af de tunge drenge i branchen som vidst nok er meget brugt af store online forretninger, ikke sagt det ikke kan bruges af de mindre :)



Jeg har selv erfaringer med prestashop, da jeg har opsat 3 webshops med systemet. Det eneste man skal passe på med er når man skal opdatere systemet, fordi man skal tage manuel backup og så følge nogle simple trin for at opdatere. Har ikke haft fat i systemet i et par måneder, så det er meget muligt at den autoupdate funktion, de introducerede i version 1.4, nu virker som den skal og systemet selv opdaterer. Derudover er der mange, også danske, firmaer der laver moduler/plugins til prestashop, så du kan bruge deres betalingskortsløsninger.
Jeg synes det er et rigtig godt system. Selvfølgelige er der stadig ting der kan forbedres som f.eks. den danske oversættelse, men den kan man, hvis man har tid, og er god til engelsk, sætte sig ned og rette i selv.
De har også et forum, endda med dansk underkategori, hvor du kan få hjælp til rigtig mange ting omkring systemet, hvis der skulle være spørgsmål.



Rasmus, hvad synes du fordelene er ved de forskellige?

Tak for dit svar Kenneth :)



Prestashop har rigelig med features til den almindelige webshop.
Magento er mere next generation webshop til store virksomheder der har brug for fuld kontrol og fremtidssikring.

Jeg vil næsten tro at Magento er for stort og vil koste for meget tid i forhold til hvad jeg tror du har brug for (:



okay,

kan du forklare, hvad forskellen er lidt mere konkret ? :)




tak :)



Hej.

Begge systemer du nævner er temmelig omfattende. Det kommer naturligvis an på hvad du skal sælge af produkter og hvordan dine kunder skal kunne "shoppe" hos dig.

Jeg holder helt fast på at kode det selv, bare for at holde det nede på et mest muligt simpelt grundlag - uden alle unødvendige moduler og hvad der nu findes.

Kan du ikke kode det selv, så skriv en besked til mig .. Jeg har muligvis lige det du mangler :)



<< < 12 > >>
t