Hvad er din favorit HTML editor?

Tags:    html-editor

Hej hvad er jeres favorit HTML/CSS editor?

Edit: Jeg ville gerne vide det da jeg godt kunne tænke mig en ny editor



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2012 22:07 af Bruger #17298
34 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Visual Studio 2010 som jeg bruger på både arbejde og privat



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 16:02 af Bruger #9814
Samme her faktisk, Visual Studio 2010. Notepad++ kan godt bruges til små hurtige ting der ikke er en del af et større projekt.



Jeg skriver kun i notepad++ og er ikke rigtig støt på nogle større problemer endnu :) - men jeg skriver bestemt også mest HTML, CSS og PHP. Kan være andre programmer er bedre til andet :)



Notepad++



Notepad++ er rigtig lækkert og ligthweight.
Men når jeg skal skrive større applikationer bruger jeg altid
http://www.aptana.com/ :)



evt. hvorfor bruger i Visual studio 2010 og notepad++ ? :)



Skal man have en speciel plugin for at kunne skrive HTML hjemmesider i Notepad++?



Jeg bruger komodo Edit. Nem, hurtig og overskuelig editor. Jeg kan godt lide farverne den bruger når du skriver fejl fx.
Den har en god "autocomplete" til standart html(5) og css(3) hvis man ikke kan huske det hele... :p
Den findes på
www.activestate.com

Men i sideste ender kan de forskellige editor stort set det samme. Så det er bare hvad man for vendt sig til.




Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 17:01 af Bruger #17119
Hej hvad er jeres favorit HTML/CSS editor?


Jeg skriver i Notepad+ af mange grunde...
For det første kan jeg lide farverne der bliver brugt til at highlighte forskellige ting med. For det andet kan jeg bedst lide at skrive alt selv, altså uden at den selv afslutter tags osv.



Jeg synes det her har været oppe og vende et par gange før (http://www.udvikleren.dk/forum/35469/valg-af-editor/side2/)?

Anyways, føler jeg mest for det fuldstændigt basale, og eftersom jeg bruger meget af min tid i terminalen benytter jeg Vim med diverse plugins og settings. Grunden til at jeg benytter Vim er, at den simpelthen er den hurtigste editor at navigere rundt i! Den tilbyder alt hvad et moderne IDE gør og mere til.

Vim er all-round, og jeg synes selv den gør et fantastisk job med HTML og CSS kodning.



t