Hvad er din favorit HTML editor?

Tags:    html-editor

Hej hvad er jeres favorit HTML/CSS editor?

Edit: Jeg ville gerne vide det da jeg godt kunne tænke mig en ny editor



Indlæg senest redigeret d. 24.08.2012 22:07 af Bruger #17298
34 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes det her har været oppe og vende et par gange før (http://www.udvikleren.dk/forum/35469/valg-af-editor/side2/)?

Anyways, føler jeg mest for det fuldstændigt basale, og eftersom jeg bruger meget af min tid i terminalen benytter jeg Vim med diverse plugins og settings. Grunden til at jeg benytter Vim er, at den simpelthen er den hurtigste editor at navigere rundt i! Den tilbyder alt hvad et moderne IDE gør og mere til.

Vim er all-round, og jeg synes selv den gør et fantastisk job med HTML og CSS kodning.

+1 til Vim jeg har brugt det en del både i terninalen og som gVim (MacVim) men jeg har lidt opgivet det. Mest fordi det blev lidt for meget terminal brug. Så nu er jeg skiftet til Sublime Text 2 med Vim commandoer / keybindings slået til og så ellers en masse forskellige plugins og temaer. Jeg kan evt vedlægge et screenshot senere.




@dan :O Findes Sublime med Vim keybindings eller "Normal Mode"?!



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 17:28 af Bruger #11328
Har prøvet:
* Netbeans
* TextMate
* Sublime Text2
* Notepad++
* Coda

og nu er jeg så endt med at bruge Visual Studio + vs.php, som jeg faktisk er blevet mere glad for end de andre.

men af gratis software vil jeg nok stadig vælge netbeans.



@Jakob Miland i Sublime Text 2 kan du begge dele som standard. For, at bruge Vim keybindings skal du slå vintage mode til i settings ved, at fjerne modulet fra ignore listen.

Det virker super godt og der et hav af plugins og temaer fordi det understøtter Textmate snippets og color schemes.



Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)


Undskyl jeg spørg men har du været med til at udvikle TSW?

Edit: Jeg kiggede på din profil og fandt ud af at det er du :P



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 19:55 af Bruger #17298
Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)


koder du ikke i .net da? :)



Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)

Det findes jo desværre ikke til de operativsystemer jeg benytter



Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)

Det findes jo desværre ikke til de operativsystemer jeg benytter


Linux og OSX?



Jeg har brugt TSW WebCoder de sidste ~12 år. Den har en helt unik evne til at fungere som jeg gerne vil have det ;)


koder du ikke i .net da? :)


Jeg synes, at det ligner en bladning af aptana studios og fozilla ftp client :P



t