Collapse af teks

Tags:    html css javascript

Hej
Jeg er igang med at redesigne min hjemmeside, som bliver et større projekt, og for at gøre hele designprocessen lettere, har jeg hentet en custom-compiled udgave af Twitter Bootstrap. Ifølge deres dokumentation kan jeg lave et collapse funktion, blot ved at tilføje nogle bestemte attributter til min elementer.
Dog er der et lille problem. På den ene af min informationssider har jeg rigtig meget tekst, fordelt på 2 emner. Jeg kunne så godt tænke mig at beholde mine overskrifter og det første afsnit af hvert emne, og så skjule resten. Problemet er at bootstrap ikke giver mig den mulighed med dets indbyggede collapse-funktion. som jeg gerne vil have. Deres funktion bruger links som overskrifter og man får så indhold frem når man trykker på et link. Det jeg godt kunne tænke mig, er som jeg fortalte, at den kun viser en lille bid af teksten og så har jeg et link der hedder "Læse mere..." og den benytter jeg til at vise resten af teksten for det enkelte emne. Det er så meningen af mit "Læs mere..." link skal forsvinde når den viser resten af indholdet. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne anbefale mig et godt collapse-script/css der kan gøre det jeg mangler.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det ville være relativt let at lave sin egen collapse funktion i jQuery :)
Det er bare at skjule hvad man nu end ønsker og så toggle det.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

http://api.jquery.com/slideToggle/



Indlæg senest redigeret d. 30.08.2012 15:41 af Bruger #16319
Mener du kan gøre sådan for at få dit link væk

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 30.08.2012 17:37 af Bruger #15562
Det ville være relativt let at lave sin egen collapse funktion i jQuery :)
Det er bare at skjule hvad man nu end ønsker og så toggle det.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

http://api.jquery.com/slideToggle/


Det har du ret i. Det var super nemt at lave en collapse-funktion selv. Men hvordan gør jeg så for at få linket til at forsvinde?
Lige nu er det jo blot super simpelt lavet:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 





Jo, det virker fint nu.



t