Kundesystem

Tags:    website

Hej
Jeg er igang med at lave et kundesystem til mit site, således at kunder kan følge med i hvor langt jeg er nået med deres opgave, via et brugervenligt kontrolpanel. Lige nu kan de indsætte en lille beskrivelse af deres virksomhed, samt kontaktoplysninger. Der er også mulighed for at oprette nye opgaver, som sendes til mig pr. mail og gemmes i opgavetabellen i min database. Via kontrolpanelet kan man også vælge om virksomhedsbeskrivelse skal være tilgængelig i min referenceliste, samt kan man skrive virksomhedens opfattelse af samarbejdet i opgaven, som ligeledes vil være tilgængeligt via referencelisten under den enkelte reference.
Det er en god stak funktioner, men mangler der noget? Er der ting som ville være gode at få med i systemet?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Kenneth Hansen: Du har *ikke* lyst til at automatisere din omgang med kunderne i så høj grad! Størstedelen af kunder foretrækker et "personligt" forhold (især hvis de handler med et mindre firma/en freelance udvikler), frem for et automatiseret og formelt forhold. På den måde er det langt mere sandsynligt at de vil komme ud af handlen med en følelse af "Han var da en venlig person - Hvor blev jeg godt behandlet" og derfor også med en langt større sandsynlighed for at foreslå dig til andre med en programmeringsopgave.

*Du* skriver og spørger om din kunde ikke har lyst til at skrive en reference ang. jeres samarbejde.

Anyways - En idé kunne være, at hvis du arbejder i et revisionssystem med din kode (hvilket du bør), så kunne det være en fed (men måske en smule redundant) feature at se din revisionshistorik (Git log / CVS log, etc.) med antallet af tilføjede og fjernede linjer.



Nu blev rom ikke bygget på en dag.
Det jeg mener, er at du kan jo altid tilføje flere funktioner i tidernes løb. Hvis du falder over noget du vil have på, eller du får gode råd fra andre kunder.

Men lige som jeg læste det, kan jeg ikke lige komme på noget :-)



Nej, da har du ret, men jeg er nemlig løbet tør for ideer, så det kunne jo være at der var nogen som havde en god idé eller to :)



t