overvejr her på det sidste

Tags:    asp.net php

Hej


Det er sådan at jeg har sidde en del ind på nemprogrammering hjemmeside og se på asp.net video og jeg har overvejr lidt at prøve arbejde med noget nyt, dog kan jeg ikke helt sådan bestemme mig for det, jeg kun bare godt tænke mig at prøve noget nyt og ja. prøve arbejde med noget nyt i det hele taget :)

Jeg vil gerne høre hvad du mener og hvad du synes?

Ja jeg har opret sådan her før men jeg synes dog at der er gået noget tid nu :)



Hvis du har massere af tid, hvorfor så ikke taget et kig på Drupal, Symfony, cakePHP, eller Typo3 :-).



Hvis du har massere af tid, hvorfor så ikke taget et kig på Drupal, Symfony, cakePHP, eller Typo3 :-).


Altså jeg har det lidt sådan at jeg gider ikke rigtigt sådan der er bygge færdig, jeg vil heller bygge mit helt eget da jeg synes det er mere flot og så kan man også ligesom ligge navn til at man har lavet det fra bunden :) Hvis du kan følge mig :)



Hvis du har massere af tid, hvorfor så ikke taget et kig på Drupal, Symfony, cakePHP, eller Typo3 :-).


Altså jeg har det lidt sådan at jeg gider ikke rigtigt sådan der er bygge færdig, jeg vil heller bygge mit helt eget da jeg synes det er mere flot og så kan man også ligesom ligge navn til at man har lavet det fra bunden :) Hvis du kan følge mig :)


Til dels, men hvorfor opfinde den dybe tallerken igen, og igen. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at se på det, med et åbent sind, og kaste dig ud i det. Der er meget og lære, og du bliver bestemt mere attraktiv på job markedet, hvis du er dygtig til nogle highend frameworks.



Hvis du har massere af tid, hvorfor så ikke taget et kig på Drupal, Symfony, cakePHP, eller Typo3 :-).


Altså jeg har det lidt sådan at jeg gider ikke rigtigt sådan der er bygge færdig, jeg vil heller bygge mit helt eget da jeg synes det er mere flot og så kan man også ligesom ligge navn til at man har lavet det fra bunden :) Hvis du kan følge mig :)


Til dels, men hvorfor opfinde den dybe tallerken igen, og igen. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at se på det, med et åbent sind, og kaste dig ud i det. Der er meget og lære, og du bliver bestemt mere attraktiv på job markedet, hvis du er dygtig til nogle highend frameworks.


ja okay, det kan jeg godt se, men hvad er være at kigge på ?. Jeg har høret godt om "typo3"..



At opfinde den dybe tallerken igen, findes ikke den dag idag, der er så mange måder at skrive kode på, at 2 koder ikke ligner hinanden ;)

Men, en idé kunne være at lave sine egne 'standarter'.

Ment på den måde, at man skriver nogle funktioner/klasser, og genbruger dem hver gang.

Så når du senere hen vil opdatere en klasse eller en funktion, at du sådanset har kopien på din maskine, og senere hen bare skal erstatte den funktion/klasse på serveren.



Det handler ikke om dybe tallerkner og om at genopfinde. Det handler om to ting:
1) Dovenskab
2) Genkendelighed

Dovenskab, fordi det er fint, nemt nok og ikke et problem at skrive sit eget Email-library istedet for at bruge et eksisterende. Det er fint, nemt nok og ikke et problem at skrive sit eget Upload-library istedet for at bruge et eksisterende. Det er også fint, nemt nok og ikke et problem at bruge to forskellige libraries til de to ting og skrive sin egen MVC-struktur udenom.

Dovenskaben kommer ind i billedet når der er alle de der bittesmå mærkelige scenarier, man skal tage højde for. Hvis folk uploader noget mærkeligt eller at det tager lang dit at uploade og du skal have en loader på, etc. etc. etc. -- når du så når op på et vist antal småproblemer du skal finde løsninger på, og igen på andre hjemmeskrevne libraries, så bliver det simpelthen bare mindre hovedregning at bruge et framework/et CMS der har funktionaliteten, fordi de allerede har været igennem den mølle du er i nu.

Genkendeligheden handler mere om, at når du arbejder sammen med andre mennesker, så koder I sandsynligvis forskelligt. Ved at bruge et CMS eller et Framework lavet af en tredjepart, så er I på neutral grund, og ingen af jeres personlige quirks har nogen indflydelse på det fælles "sprog" I taler i jeres kode. Det sørger frameworket for, og frameworket dikterer hvor forskellige stumper kode skal ligge. Det gør det nemmere for andre at fortsætte hvor du slap.



Så, ja, der er mange gode grunde til at bruge et framework eller et CMS. Men det bør ikke ophøjes som den naturlov det bliver gjort til. Argumentet om at genopfinde den dybe tallerken synes jeg er både overbrugt og ubrugeligt :)



t