læsning af oprettede brugere

Tags:    php mysqli

Hej
Jeg er igang med at lave en lille backend til min hjemmeside, hvor jeg kan se en liste over min kunder, samt deres kontaktinfo, og hvilke opgaver der er oprettet i systemet.
Dog er jeg stødt ind i et lille problem.
Efter at have søgt på google fandt jeg dette. Det har jeg så forsøgt at implementere, dog uden held. Den viser ingen brugere og heller ingen fejl. Alt der kommer efter nedenstående kode bliver simpelthen ikke indlæst og vist.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvad er det lige der går galt?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1) Den selecter FROM 'Users' <- Der skal ikke være pinger omkring users
2) Efter din while defination afslutter du med semikolonen.. Det skulle vist have været slettet /udkommentateret ?
3) Du har ingen parametre at lave dit bind på.. ved dog ikke om det er så kritisk for eksekveringen..

Bonus, hvis overstående hjælper:
Det er dårlig stil at selecte *, du skal sikkert ikke bruge alt alligevel (og så kunne du spare at slå op på fx ['navn'] fromfor at angive præcis det index den skal slå op i, fx index 1 - langt hurtigere at eksekvere.



Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 15:22 af Bruger #10576
1) Nej, det skal der ikke være, men der sker intet ved at de er der.
2)Hvis du mener //$row = $result->fetch_array(MYSQLI_ASSOC);, så er den kommenteret, fordi jeg brugte den som skabelon og bare ikke har slettet den.
3) Det er heller ikke nødvendigt at have parametre på, da den jo skal hente alt fra databasen og så vil jeg jo gerne udskrive det på min side. Derfor sender jeg det hele i while().

Ved godt at man kun vælger det man skal bruge, og i dette tilfælde skal jeg bruge samtlige felter i min database.



1) ok virker ikke sådan hos mig :=)
2) jeg mener at der står
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Altså bemærk at den ene ";" på 2. linie IKKE er udkommenteret.
Så det er nok det, der så laver problemer.

3) ok, jeg kan bare huske i .net fejler koden, hvis man angiver parametre, der ikke findes.



Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 18:07 af Bruger #10576
Så har jeg fået fjernet det overskydende semikolon og forsøgt, blot for at sige at jeg har prøvet det, at laver `user` om til users. og ligeledes forsøgt at skrive navnene på de enkelte felter. Jeg har ligeledes forsøgt at lave `escaping` på de enkelte felter og det gav heller intet resultat.
Koden ser nu således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den eneste forskel på min oprindelige kode, med undtagelse af det ekstra semikolon, og noget kode jeg anvender længere nede på siden, er at jeg her bruger en array og ikke gemmer værdierne i særskilte variabler.
Omtalte anden kode er her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Sidst nævnte kode ses ovenfor, og denne har ingen problemer med at hente og udskrive data.
Det ville være dejligt hvis jeg kunne bruge et array, da jeg på et senere tidspunkt kun skal finde på overordnede navne til mine værdier, fordi jeg så kan bygge det hele op om ganske få variabler, selvom jeg har rigtig mange udtræk fra db på en enkelt fil.



Indlæg senest redigeret d. 26.09.2012 15:54 af Bruger #17072
t