MySQL5 laver problemer?

Tags:    mysql5 oscommerce

Efter opgradering til MySQL5 vises der pludselig andre vare og billeder er forsvundet, er der nogle der har en ide til hvad jeg skal kigge efter?
http://pedaler.eu/webshop/catalog/index.php?language=da&osCsid=a608954b6cb30632e1e5ff235841f0eb




9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det med billederne er fordi stien er forkert.
Se selv. Jeg valgte et tilfældigt billede og kopierede billedets webadrese(google chrome) og den ser således ud:
http://pedaler.eu/webshop/catalog/images/
Det er jo et link direkte til billedmappen og ikke til en billedfil.
Det skal du rette under den enkelte vare ved at uploade billedet på ny, eller hvis du kender navnene på dine billeder, så burde du enten i databasen eller i din back-end kunne rette stierne.

Dertil får jeg også en HTTP403-Forbidden når jeg forsøger at tilgå billedmappen. Men hvis det er efter at databaseserveren blev opdateret, så ville jeg nok kontakte udbyderen af dit webhotel og få dem til at lægge en backup ind.



Indlæg senest redigeret d. 26.09.2012 10:47 af Bruger #17072
Ja, men derfor er stien til de enkelte billeder stadig forkert.



Jeg er vist ikke helt med… jeg mener billederne er der jo, men vises bare ikke på denne oversigt side?



Ja, de er på serveren, men som jeg viste, så er linket, som skal sørge for at fortælle hvor billederne er placeret, ikke korrekt, da den for det meste skal ind i en mappe og hente en fil frem.
F.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det var et link med billede, hvis jeg anvender det struktur din side gør.
Databasen(MySQL) indeholder kun tal og tekst og sker der fejl i den, så ved siden ikke at der er noget galt, og så bruger den bare de informationer den kan få.

Jeg har før set lignende problemer ved opdatering af et webshopsystem ved navn prestashop. Her forsvandt samtlige billeder også fra siden, men lå stadig på serveren, fordi databaseserveren ikke fungerede som den skulle. Det er dog kun et problem jeg har oplevet hos Web10.dk/TalkActive ApS.



Indlæg senest redigeret d. 26.09.2012 15:50 af Bruger #17072
Tak for feedback,
Jeg har prøvet at oploade et billede igen men det virker desværre ikke.

Kender du til problematikken MySQL5/oscommerce ?




Har desværre aldrig arbejdet med OSCommerce før.
På OSCommerce' hjemmeside har de et forum, hvor du kan spørge om hjælp til dit problem. Der sidder en masse folk der nok skal kende til dit problem og hvordan man løser det.
Hvis OSCommerce er installeret via 1-kliks-installation på dit webhotel, så skal du have fat i udbyderen af dit webhotel, hvilket du nok skal alligevel, da de jo står for databaseserveren.



Tak for dine forslag Kenneth.
Jeg kender til de udenlandske fora, men hvorfor ikke spørge på et Dansk fora!!




Kan man også, men dem der sidder på OSCommerce eget forum er jo eksperter i lige præcis OSCommerce.



t