fejl 404-error

Tags:    mod-rewrite

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har høret fra en ven på net at man kan gøre sådan at f.eks hvis man prøve at komme ind på en side og link videre til en profil eller ligne som er blevet slette så kommer 404.php ligemeget hvad


Fold kodeboks ind/udKode 


kan man gøre noget ligne i den still. dog har jeg ikke test det endnu men jeg vil lige høre om jeg er på den rigtigt vej. det skal bare være sådan at hvis sidens ikke findes mere eller ligne så skal man kun gøre sådan eller hvad man siger..


Håber du kan hjælp mig og du er velkommen til at spørger hvis det er.



15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke bare det her du leder efter ?
Fold kodeboks ind/udKode 




Der er flere forskellige måder man kan opnår samme resultat.

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f <br>
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d <br>
RewriteRule .? /404.php [L]


Vil jeg mene er den korrekte metoder.
Her vil der blive tjekket om der findes en fil eller undermappe på din hjemmeside, og hvis ikke bliver brugeren sendt videre til 404.php

Fortsat god aften.



Ja ok det hjælper selvfølgeligt og skrive det rigtigt men hvis du marker teksten og kopier og paster så går sikkert bedre.



Desværre er det ingen af dem :(

det kun f.eks være


forside men hvor man kommer til at skrive forsidw f.eks. så at den bare hopper over på 404 siden og sige hello bruger der er en fejl på siden



Så skulle mit eksempel også gerne virke hvis du bruger Apache server og du skriver det i en fil kaldet ".htaccess" i roden ad hjemmesiden.



den ligge online på server. men det som jeg lige komme i tænke om det var hvis link til en profil ser sådan her ude;

/profil/1/ og jeg har komme til at ret fra 10 til 11 hvor 11 ikke findes eller ligne eller gå det stadig ind under der?



Hvis serveren giver en fejl 404 så vises 404.php.

Jeg ved ikke hvad du har sat /profil/1/ til at vise.
Umiddelbart er det jo en mappe men du har måske bruge rewrite til at viderestille til en bestemt fil.

Hvis du viderestiller til en fil så kan du i din fil checke om nummer 11 findes og hvis den ikke gør så kan du sende en fejl 404 så din fejlfil vises.

Det kan du gøre med PHP header() funktionen.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.10.2012 01:42 af Bruger #13010
Hvis serveren giver en fejl 404 så vises 404.php.

Jeg ved ikke hvad du har sat /profil/1/ til at vise.
Umiddelbart er det jo en mappe men du har måske bruge rewrite til at viderestille til en bestemt fil.

Hvis du viderestiller til en fil så kan du i din fil checke om nummer 11 findes og hvis den ikke gør så kan du sende en fejl 404 så din fejlfil vises.

Det kan du gøre med PHP header() funktionen.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Ja okay, kan godt se hvad du mener og ligne :)


Fold kodeboks ind/udKode 




Så går du ind i din profil.php fil og lave noget kode som checke om 11 findes og hvis det ikke gør sender du header() med 404 fejlen.

Så bliver man sendt til 404.php



Så går du ind i din profil.php fil og lave noget kode som checke om 11 findes og hvis det ikke gør sender du header() med 404 fejlen.

Så bliver man sendt til 404.php


det kun godt være at jeg skulle prøve at gøre det ;) men det er bare hvordan jeg gøre det :)



<< < 12 > >>
t