Login script fejl.

Tags:    login php

Hej

Jeg har kigget på en artiklenLogin og Sikkerhed

Men kan simpelhen ikke få nogle af de sider til og virke,
De laver denne fejl:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 19 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
når vi nu er igang med anbefalinger så:
lad være med at bruge det gamle mysql API (du vil få den anbefaling ved samtlige mysql_xxxxxx functioner du slår op på php.net)
brug mysqli eller PDO, det gamle mysql API er for usikkert og på vej ud
http://dk.php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php

du kan nemt convater code fra mysql til mysqli "Procedural style", det er bare at tilføje i til alle mysql_xxxx functioner så de bliver til mysqli_xxxx, men det vil stadig have de sammen svagheder som det gamle API.
din code bliver ikke mere sikker ved at skifte API, men du har flere muligheder for at forbedre sikkerheden i mysql APIet,
mysql_real_escape_string -> mysqli_real_escape_string

den eneste function jeg har lagt mærke til er ændret er
mysql_query($sql,$conn); er blevet til mysqli_query($conn, $sql);
læg mærke til connection og sql er byttet om

hvis du vil kaste dig over Prepared Statements så kig på denne guide http://www.eksperten.dk/guide/1480





Hej Caspar :)

Hvis jeg var dig ville jeg vælge denne artikel og ikke den du selv har fundet :) Fra begynder til login

Lidt sikkerhed:

Når du har en besked eller andet som brugeren selv har skrevet og det så skal indsættes i en database, skal du huske mysql_real_escape_string

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber du kunne bruge det til noget :)



Jeg er helt enig med Ronny.
Når man starter med at kode, så kan det gamle API være en god løsning(så længe det kun kører lokalt) til at lære logikken i det hele, men ja, det er usikkert og en forlystelsespark for dem der vil ødelægge din side.
Jeg har selv lige lavet springet fra MySQL-API til MySQLi-API, og må sige at i starten havde jeg lidt svært ved at lave strukturen korrekt og har søgt en del på nettet og spurgt herinde og andre steder. Men nu har jeg fået nogenlunde styr på det, og må sige at det er væsentligt lettere at arbejde med, især fordi man ikke skal huske en masse "fyld-kode" for at sikre sig mod f.eks. SQL-injection.

Men faktum er at du lige så godt kan starte i MySQLi med det samme, fordi så bliver du hurtigt vant til at bruge det og så falder du ikke tilbage i det gamle API, hvis der lige skulle være noget der er en smule svært at få til at virke i MySQLi.
Den guide, Ronny henviser til, er den samme som jeg har lært basistingene fra.



Indlæg senest redigeret d. 04.10.2012 17:24 af Bruger #17072
t