vise indhold efter id

Tags:    php jquery

Hej

Jeg har oprette samme spørgsmål her.


Det er sådan at jeg er i gang med at bygge et lille beskede system, som jeg er næsten færdig med. men det er sådan at jeg er kommet i problemet med at vise indhold efter hvad man klikker på.

Det vil sige nu har jeg skrevet noget ind i database med 2-3 forskel indhold.

Så har jeg sagt at sidste id skal være i toppen. så er det sådan at jeg klik på f.eks nr 1 så kommer indhold frem fra nummer 3.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


sådan her ser min php og html ude, det er sådan at i ved det. men det er sådan at jeg har arbejde noget jquery ind i det sådan at den viser indhold til beskede som man gerne vil have vise

http://billedeupload.dk/?v=MB4Dy.png

Sådan ser det ude når jeg klik på "læse mere"

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Jeg har også prøve at gør sådan her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det som jeg sådan tænker i hovedet det var at de har et id hver beskede, men så må det også være sådan at at når man klik på f.eks 1 så henviser den 1 til mig og så henviser 3 ikke til mig. så må få fat i det rigtigt indhold til siden.


Hvis du kan følge mig?

Det vil være super hvis du kun hjælp mig :)



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2012 17:20 af Bruger #17136
10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
super flot det du har lavet. Men hvordan bruger man et id når man laver html?



ID er unikt, i samme foreståelse som i programmeringssprog. Dvs. i CSS/HTML forståelse designer man typisk unikke elementer efter med ID. CSS klasser bruger man herefter til at lave varianter.

F.eks:

#Element { background: white; color: black; }
#Element.inverted { background: black; color: white; }

Men typisk undgår man IDer da man mener at IDer er forbeholdt JavaScript. Dette er dog en ambivalent holdning, grundet mange JS frameworks CSS selectors. Derfor må den oprindendelige tanke med ID kontra klasser stadig gælde.



super flot det du har lavet. Men hvordan bruger man et id når man laver html?


hedder det ikke ANCHOR eller ANHOR? ligne i den still som jeg skal bruge?. hmm



Njah, det er ikke helt det jeg tænker på. Jeg tænker mere på hvad kendetegnene ved et id er når man laver HTML kontra en klasse.



Njah, det er ikke helt det jeg tænker på. Jeg tænker mere på hvad kendetegnene ved et id er når man laver HTML kontra en klasse.


jeg er ikke lige helt med på hvad du mener sorry dan :)



ID er unikt, i samme foreståelse som i programmeringssprog. Dvs. i CSS/HTML forståelse designer man typisk unikke elementer efter med ID. CSS klasser bruger man herefter til at lave varianter.

F.eks:

#Element { background: white; color: black; }
#Element.inverted { background: black; color: white; }

Men typisk undgår man IDer da man mener at IDer er forbeholdt JavaScript. Dette er dog en ambivalent holdning, grundet mange JS frameworks CSS selectors. Derfor må den oprindendelige tanke med ID kontra klasser stadig gælde.


Ååhh okay så jeg er nok ved at være med og er det sådan du mener dan?




Ååhh okay så jeg er nok ved at være med og er det sådan du mener dan?


Ja' ID skal være unikke. Det er en af grundene til, at dit kode ikke virker. Jeg tænkte bare det var sjovere hvis du selv regnede det ud :P





Ååhh okay så jeg er nok ved at være med og er det sådan du mener dan?


Ja' ID skal være unikke. Det er en af grundene til, at dit kode ikke virker. Jeg tænkte bare det var sjovere hvis du selv regnede det ud :P


Ja, så vil du sidde og hygge grine for dig selv :P hahah lol men tak for hjælp :)



Næh er nu ikke for, at hygge grine ... Det sjove ved programmering er, at løse tingene selv. Det var mest derfor jeg ville give et hint til hvad problemet var, så du kunne prøve, at løse det selv.



Næh er nu ikke for, at hygge grine ... Det sjove ved programmering er, at løse tingene selv. Det var mest derfor jeg ville give et hint til hvad problemet var, så du kunne prøve, at løse det selv.


Ja okay, jeg kun godt se hvad du mente, men hvis man selv løser problemet så bliver man også hurtigere til at se hvad fejl er eller kan blive eller ligne ;)



t