li med billede ved siden af hinanden

Tags:    css html

Hej

Jeg har pt lige problemer med at kun have 2 li med billeder af ved side af hinanden. jeg har prøve alt muligt men jeg synes bare ikke rigtigt at jeg kan få det til at virker overhovedet.

Ligesom du kan se billedet hvordan jeg mener og det ser ud lige nu:

SE HER

sådan her ser kode ude;

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Det her er min css til lige hele det område også der hvor der stå "admin" som du kan se lidt af,

Fold kodeboks ind/udCSS kode 



Jeg har prøve at gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


det har bare ikke rigtigt hjælp mig videre :( :( øvøv



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have de skal gå horisontalt skal du ændre din kode for dine <li>-tags.
Hvis du tilføjer float:left på hver <li> burde de gerne komme op ved siden af hinanden på en lige linie.
Husk at sætte en width på hver li også så de ikke kommer lidt overlappende og fjerne list-style til none :)



jeg tror ikke helt jeg fatter problemet.



#csharper det har jeg prøve men billedet for tilføj som ven går hen over besked jeg har også give dem margin osv.. :(

#dan det jeg mener med det her at at jeg kun godt tænke mig at få dem op ved siden af hinanden sådan at de ikke ligne i række efter hinanden. Jeg vil bare gerne have dem hen over hinanden.

Du spørger bare hvis jeg ikke har forklare det godt nok


EIDT

skulle bare gøre sådan her;


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


.indhold_profiltop det er "li" tags. eller hvad man kalder det



Indlæg senest redigeret d. 15.10.2012 16:09 af Bruger #17136
Så er der vel igen grund til, at float dem? Deres "naturlige" opførsel er, at ligge oven på hinanden fordi de er blok elementer.



Så er der vel igen grund til, at float dem? Deres "naturlige" opførsel er, at ligge oven på hinanden fordi de er blok elementer.


Jo det er der. fordi som jeg også viser på billedet et at de ligge under hinanden ;)



Hvis man ikke ønsker at bruge float kan man tye til display: inline-block; Så fylder den kun det plads som indholdet fylder.



Hvis man ikke ønsker at bruge float kan man tye til display: inline-block; Så fylder den kun det plads som indholdet fylder.


Der Fucker den helt Op! det vil sige at tekst og billederne kommer til at ligge sammen. :(




Det er klart da billedet ikke tager mere plads end det fylder, og teksten det samme, så det mellemrum der skal være skal du selv skabe med margin eller lign. så det passer jo :)



Ja det er så rigtigt nok :) men f*ck det problem er klart og det virker NU :D



t