venne system

Tags:    php mysqli

Hej


Lige nu arbejder jeg på et ven system ligesom facebook dog bare på en anden måde.

Det er sådan hvis bruger 3(id) ansøger mig som er 1(id). så godkender jeg ham og så kan man se på min profil at jeg er venner med ham. så skal det også være sådan at når jeg har godkendt så på bruger profil 3(id) skal det blive vidst at vi er venner.

Jeg har prøve at vende osv op i hovedet men hvordan jeg få klart den her opgave men det er sådan at jeg overhovedet ikke kan klar den da jeg ikke lige pt nu og her kan se hvordan jeg skal klar den.


Min kode ser sådan her når man bliver venner altså når jeg har godkendt ham til at være venner med mig på min profil

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



@Brugernavn, det er som sagt brugernavn som skal blive udskrevet til dem som er på siden. f.eks (admin)

@fra_id det er ham som har sendt ansøgt

@til_id Det er så mig som modetager den ansøge omkring venskab

@godkendt_ven Det er så at bruger godkende ham som har ansøgt om venskab til.


Jeg har ikke prøve noget sådan rigtigt da jeg har prøve at tænkt over det før jeg vil gøre det så jeg ikke f*ck det op. men jeg kan overhovedet ikke komme frem til noget som helst.

Håber du kan forklare mig eller sige til mig hvad jeg skal gøre eller forklare det til mig på måde så jeg måske kan se løsen på en måde.

Hilsen jesper



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jesper.

Du skulle måske prøve at stille et konkret spørgsmål. Er det ansøgning-/godkendelsesdelen der er problemet?

Hvorfor har du i øvrigt brugernavnet liggende igen. Jeg antager du også har det i en brugertabel hvor ID'et kommer fra. Det kunne du eventuelt hente med en subquery eller lave et view der samler de tabeller du skal bruge.

Mvh.



Hej Jesper.

Du skulle måske prøve at stille et konkret spørgsmål. Er det ansøgning-/godkendelsesdelen der er problemet?

Hvorfor har du i øvrigt brugernavnet liggende igen. Jeg antager du også har det i en brugertabel hvor ID'et kommer fra. Det kunne du eventuelt hente med en subquery eller lave et view der samler de tabeller du skal bruge.

Mvh.


Ja det var nok mig som var lidt for hurtigt.

Det som problemer er at bruger 3 ansøger mig og jeg godkende ham. men det problem er bare at når jeg har godkendt ham så kommer han ikke frem på hans profil at vi er vennner. ligesom facebook hvor jeg ansøger dig og du godkender mig.

Det som fejl er lige nu det er bare at det er ligesom twitter hvor han bare follow mig. hvis du kan følge mig ;)


Det som jeg skal have lavet det er

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber det giver lidt bedre mening nu efter at jeg forklare det lidt mere ;) ellers må du lige spørger igen :)



Jeg har ikke testet det, men hvad med noget i den stil:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Altså med andre ord, (SQL) :
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

42 er en profils ID.

Burde det ikke give et resultset kun bestående af profilens venner, uanset hvem der har ansøgt hvem?

God weekend
Stani



Indlæg senest redigeret d. 19.10.2012 21:57 af Bruger #16824
Jeg har ikke testet det, men hvad med noget i den stil:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Altså med andre ord, (SQL) :
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

42 er en profils ID.

Burde det ikke give et resultset kun bestående af profilens venner, uanset hvem der har ansøgt hvem?

God weekend
Stani



Men jeg skal vel kun ligge i en sådan her $id = $_get["id"]? eller hvordan havde du tænkt dig?




$id = $_get["id"]? eller hvordan havde du tænkt dig?

Ja sådan noget lignende havde jeg i tankerne.



Den vil kun gå med til ;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den vi ikke gå med til hvis der kun er $id = $_get["id"];

hmm tænke tænke tænke..

Hvis gøre sådan der så hvis jeg gå ind på bruger 3 så er han venner med ham selv :( hmm det giver ingen mening.. :)



har du prøvet at google php friend system ?? der er ikke nogle grund til at opfinde den dybe tallerken igen
http://www.daniweb.com/web-development/php/threads/168369/php-friends-request-system
http://phpacademy.org/forum/viewtopic.php?t=13024 <-- her er download af helt eks

$stmt_v->bind_param('ii', $id, $id);
$id = $_GET['id'];
$id = $_GET["id"]; <--- slet denne linje

hvorfor henter du sammen id 2 gange ig tilmed til sammen variabel ??
du kan da nøjes med 1 gang get.





har du prøvet at google php friend system ?? der er ikke nogle grund til at opfinde den dybe tallerken igen
http://www.daniweb.com/web-development/php/threads/168369/php-friends-request-system
http://phpacademy.org/forum/viewtopic.php?t=13024 <-- her er download af helt eks

$stmt_v->bind_param('ii', $id, $id);
$id = $_GET['id'];
$id = $_GET["id"]; <--- slet denne linje

hvorfor henter du sammen id 2 gange ig tilmed til sammen variabel ??
du kan da nøjes med 1 gang get.



Jeg ved ikke lige hvorfor.. jeg tror det var for at finde ud hvordan det vil virker osv..

jeg vil lige kigge på de sider du har give mig og vende tilbage så snart jeg har kigge på dem :)


Så vidste jeg har set og kommet frem til efter 20 min sidde og kigge frem tilbage på kode så kun det kun lide det her;


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


jeg skal så bare have ret det om til mysqli og lave nogle ting om osv.. :) men det kun godt lide noget i den her stille :)


EIDT

jeg har prøve gøre sådan her;


Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Jeg har valgt at gøre sådan her;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 22.10.2012 17:47 af Bruger #17136
t