Hvordan laver jeg en "Database" uden datbase = som .DLL

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Hej

En bekendt til mig har spurgt om det er muligt at lave en opslagsfunktion uden db.
Han forestiller sig efunktion som startes med en .exe fil. Her kom jeg til at tænke på at jeg har læst et sted at det kan lade sig gøre med en DLL fil. Altså at der skrives til en kommasepareret fil, der er lagret i en DLL. Men kan man oprette sådan en funktion uden brug af C#?

Håber at der som vanligt er mange brugere der er parat til at hjælpe med at finde en brugbar løsning, da jeg intet kendskab har til C# ud over den smule jeg har læst om programmet.




14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil lige lige påpege at CSV-filer ikke kræver nogen form for installation af Office profukter.
Det kan åbnes via notepad om du vil, eller open office.
Formattet er blot at dine data er semikolon separeret således:
<dine data1>;<flere data1>;<mere data1>;
<dine data2>;<flere data2>;<mere data2>;
<dine data3>;<flere data3>;<mere data3>;

Men de kan selvfølgelig rettes hvis de skal ligge på klientens maskine, hvis de kan finde ud af at højreklikke og vælge "skrivebeskyttet" så flyebenet er væk :)



hmm....CSV står for 'comma separated values', så strictly speaking er det kommaseparerede værdier, men man kan jo separere som man vil, hvis man selv skal læse dataene.



@Robert
My bad.
Er nok fordi jeg altid bruger ";" fordi "," kan blive noget grimt noget med tal-data så havde jeg lige glemt. Faktisk sjovt du nævner det fordi at Excel selv gerne vil lade dig gemme dine data som semikolon-separeret og så kalde den for CSV.



Ja, Excel (og OpenOffice) indlæser ca. hvadsomhelst. Hvis det ligner noget et-eller-andet separeret data, så er det nok CSV :-)



<< < 12 > >>
t