html/css/javascript/php/sql uddannelse

Tags:    uddannelse php javascript mysql html

Hej allesammen på udvikleren.dk.
Jeg har et spørgsmål angående uddannelse af noget web udvikling.
Jeg har gået i folkeskole, 10. med og går nu på 3. år af en HHX uddannelse på en IT Linje.

Jeg interesserer mig meget for web udvikling og kan html, css, php og MySQL. Jeg vil dog gerne undervises mere i det, udfordres og måske lære noget javascript, ajax eller andre former for web udviklings metoder som PDO osv.

Jeg vil bare høre om der er nogen herinde som kunne anbefale en videregående uddannelse, gerne universitet hvor jeg kan undervises i noget af dette? Bare noget derhen ad. :) Det skal være i Københavnsområdet og udover det er jeg meget interesseret i at se jeres bud og foreslag.

Tak på forhånd.
- PeeBee



10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/medieproduktion/web-integrator.aspx#fold6 Den her skulle være god. Ellers kan du klikke dig videre og se noget andet der vedrører det. I hvert fald er ug.dk et godt sted! :)



Hvad med at kigge på ITU? http://www.itu.dk/



Eller find et job, og forbedre dine karakterer og tag de manglende eksamener med enkeltfag. Eller datalogi, datamatiker, softwareing., multimediedesigner, eller noget andet der kan give dig merit til din uni. udd.



Hej begge to. Jeg kan godt lide jeres foreslag - Jeg har dog undersøgt begge ting allerede og web-integrator er måske lige et niveau for lavt da jeg også har gået på gymnasiet osv. Det har min uddannelses vejleder i hvertfald fortalt mig. ITU er et fedt sted og jeg har selv lige været der og kigge lidt. Jeg kan dog kun se to linjer der berører emnerne, design og software programmering. Design er lidt for meget billederedigering og analyse af hjemmesidens brugerflade osv. Ikke fordi dette ikke er vigtigt, men jeg vil hellere specifere mig specielt i kode delen af hjemmesiden. Software programmering er mere i sprog som JAVA, C# muligvis osv. ITU software linjen kræver også at man har haft mat A og bestået det med 7. Jeg har bestået det med 7, men kun på B niveau. Derudover kræver det et snit på omkring 9 og det regner jeg ikke med at kunne ende med efter mine eksamner desværre :(.

Ellers gode foreslag, men jeg er stadig åben for flere idéer :)



Softwareingeniør og Datalogi på Aalborg Universitet.
Der er ingen adgangsbegrænsninger. :)



For guds skyld hvis du allerede 'kan html, css, php og MySQL' og har en gymasiel uddannelse så skal du ikke kigge på andet end en videregående uddannelse. Om det så er datalogi, software ingeniør eller noget andet er mere smag og behag - hvad vil du gerne.

Der er mange institutioner som har åbent hus de næste par måneder og der synes jeg du skal tage ud og kigge.



Eller find et job, og forbedre dine karakterer og tag de manglende eksamener med enkeltfag. Eller datalogi, datamatiker, softwareing., multimediedesigner, eller noget andet der kan give dig merit til din uni. udd.


Softwareing. er altså en uni. udd. :)



Nåda, der kan man bare se. Det nogle år siden jeg sidst har set en skolebog. ;) Har alligevel også klaret det meste som autodidakt.



Softwareingeniør og Datalogi på Aalborg Universitet.
Der er ingen adgangsbegrænsninger. :)

Hvad jeg kunne læse mig til skulle man da kunne Dansk A, Engelsk B, Matematik B, og en gymnasiel uddannelse (htx, hhx, etc.)



Med adgangsbegrænsninger mener jeg karaktergennemsnit. Altså, de har lukket alle ansøgere ind med en studentereksamen, de seneste år :)



Indlæg senest redigeret d. 16.11.2012 10:12 af Bruger #16298
t