Hash på password

Tags:    php hash sikkerhed

<< < 123 > >>
Hej


Jeg kigger lige tilbage til en tidlig tråde her på siden.
http://www.udvikleren.dk/forum/39024/sha256-vs-sha512/


Det er sådan at jeg kun godt tænke mig at gøre sådan at min siden ikke kun er på sha1. men dog er lidt mere sikker til at log in og mange andre ting.

Nu prøve jeg lave et f.eks.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


eller skal jeg gøre det på den her måde?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Det er bare sådan at jeg kun godt tænke mig at forbedre min kode og brugers kode over for sikkerheden da jeg mener klart det er utrolige vigtigt tid i dag.


håber du kan hjælp mig videre eller vejledning mig videre til at det kan blive godt og sikkert.



25 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

nej det gøre den ikke..

Det virker fint men lige nu arbejder jeg med log ind system,

forstår jeg ikke !! virker det, eller virker det ikke ??

udskriver den nogle fejl ??



$password = $_POST["pass"];
$algorithm = '$6$'; //<--- Dette betyder SHA 512
$salt = $this->generateSalt(16); //<--- SHA 512 bruger et 16 tegn langt salt

$algorithm kan du godt slette, det anvendte Robert ifm. crypt


$pass = $mebe->generateSalt(); // <-- du mangler at angive hvor langt password skal være

ret det til
$pass = $mebe->generateSalt(12); // password bliver 12 karakterer langt



jeg ville overveje at ligge functionen uden for classen, så det bliver en fri function (ikke indkapslet i et object).

jeg ville overveje at give den en default værdi på, som træder i kræft hvis der ikke angives en værdi.
function generateSalt($length=12) {


jeg ville nok bruge en anden function til at generarer salt/password, da den er mere flexibel
taget direkte fra http://php.net/shuffle

tyler at CompLangs dot com 01-Jan-2010 06:59
Here is a quick function I wrote that generates a random password and uses shuffle() to easily shuffle the order.
Fold kodeboks ind/udKode 



Ronny, Jeg vil desværre ikke skifte igen Hvis du kan følge mig? Altså jeg vil bare gerne hold mig til det jeg har gjort nu med kode og ligne.

Håber du kan forstå mig og følge mig.




Jeg vil desværre ikke skifte igen Hvis du kan følge mig?

det var ment som et forbedrings forslag, nu du bruger generateSalt() til både at lave salt og password, hvilke er fornuftigt, og meningen med functioner
du anvender functionen her "$salt = $this->generateSalt(16); og $pass = $mebe->generateSalt();", så det ville være 2 steder det skulle rettes

har du rettet $pass = $mebe->generateSalt() til $pass = $mebe->generateSalt(12) eller hvor langt dit password nu skal være ??
som jeg skrev tidligere, eller skal den give en advarsel/fejl med manglende parameter, hvis man har slået fejlmeldinger til, hvilke man altid bør gøre under udvikling





Et salt er ikke et password.

Password er det, som brugeren vælger, saltet gør password unikt, selvom andre har valgt det samme, og gør det sværere at bruge en rainbow table.



Det er er min kode til at salt password og opret bruger på siden og hvordan siden ser ud;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Sådan her ser det ud på opret siden:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Sådan her ser det ud når man har log ind siden/filen

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det her siger den ved når jeg skal log ind på siden:

Notice: Undefined variable: hash in /home/jesperbo/public_html/mebe.dk/function/function.php on line 216

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Det vil sige her;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Når du validerer et login skal du ikke oprette et nyt salt. Der skal du hente det gemte hash ud for brugeren med det pågældende brugernavn. Noget ala:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Derefter tjekker du så det indtastede password imod det gemte hash:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Jeg kan da vel bare gøre sådan her som jeg har gjort her;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


EIDT


Sådan her havde jeg tænkt mig at gøre det:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 19.11.2012 18:06 af Bruger #17136
<< < 123 > >>
t